خانه » تمامی مطالب » اخبار » بالغ بر۱۵هزار نفر از المان های نوروز در روزهای ابتدائی سال ۱۴۰۲ بازدید نمودند
بالغ بر۱۵هزار نفر از المان های نوروز در روزهای ابتدائی سال ۱۴۰۲ بازدید نمودند

بالغ بر۱۵هزار نفر از المان های نوروز در روزهای ابتدائی سال ۱۴۰۲ بازدید نمودند

حضور در فضای زیبا امری خوشایند است و امروزه یکی از عناصر مهم در آرامش‌بخشی محیط برای شهروندان، نصب المانها در شهر تایباد، ظرف دو سال اخیر به تنهایی یکی از جاذبه‌های این شهر بوده است که علاوه بر زیبایی توانسته است یادآور خاطرات کودکانه و نوستالوژیک شهروندان، معانی و مفاهیم خوشایندی را در اذهان باشد؛درنگ در کنارالمان ها و ثبت عکسی به یادگار، بهانه ای برای تغییر احوال نو شهروندان تایبادی شد .

مهرداد کریم زاده شهردار تایباد گفت: نوروز امسال ۶۰ المان جدید شهری و بازآفرینی‌ شده همراه با ۵ پرده نقاشی دیواری و ۱۰جنگ شادی برای استقبال از بهار ۱۴۰۲ در نقاط مختلف شهرتایباد برپا شد. خیابان ها و میدان های اصلی شهر تایباد نوروز امسال با طرح ها و المان های نوروزی مزین  گردید تا بازگشت بهار را در نوروز نوید دهد .
وی ادامه داد: هدف شهرداری تایباد از اجرای این برنامه، مطابق تجربیات عملی ، بهره‌گیری از توان داخلی کارشناسان شهرداری و هنرمندان بومی بود تا بهار۱۴۰۲ تایباد زیباتر از پیش برای شهروندان برگزار شود.
وی بیان کرد: نصب “المانهای تعاملی” و برپایی سازه‌هایی که بهانه تفریح و دورهمی خانواده های تایبادی فراهم شود از برنامه های فرهنگی شهرداری تایباد بوده است. بالغ بر۱۵ هزار نفر طی۱۵ روز ابتدایی سال از المان های سطح شهر دیدن کردند، در بین بازدید کنندگان گردشگرانی از شهر ها و استان های مختلف حضور داشتند.
وی افزود:نصب المان ها و حضور گردشگران موجب رونق گردشگری و کسب و کار شهروندان نیز شده است که در این راستا برای اولین بارحضور و فعالیت خلاق هنرمندان بومی در حوزه استفاده از المان جهت عرضه برنامه های فرهنگی زیر نظر اداره محترم ارشاد اسلامی تایباد انجام شد.این المان تحت عنوان پارک هنرمندان با سه غرفه سنتی طراحی واجرا شده که تعداد۳۰ نفر از هنرمندان در حوزه موسیقی؛تئاتر و… در این المان فعالیت دارند.
شهردار تایباد گفت: نکته بعدی اینکه تلاش کرده‌ایم برای اولین بارحضور بانوان توانمند در تولید صنایع دستی را در المان های نوروزی پر رنگ نماییم؛دو المان تحت عنوان بازارچه صنایع دستی واقع در بازار شهروند با ۸ غرفه و میدان امام رضا(ع) با سه غرفه بصورت رایگان در اختیار بانوان قرار گرفت تا بتوانند علاوه بر معرفی صنایع دستی شهر تایباد نسبت به فروش محصولات خود اقدام نمایند که خوشبختانه تعداد۳۰ نفر از بانوان بصورت مستقیم و حداقل۳۰ نفر بصورت غیر مستقیم از این دو المان به درآمد زایی رسیده اند وظرف ۱۵ روز ابتدایی سال مبلغ ۶۰۰میلیون تومان فروش داشته اند که رکورد بسیار خوبی در فروش بازارچه های صنایع دستی تاکنون بوده است.این المان جزو المان های ماندگار بوده و فعالیت آن ادامه خواهد داشت.
کریم زاده افزود: کاشت بیش از ۱۰۰ هزار گل در فضاهای عمومی ؛رنگ آمیزی و نقاشی جداره های عمومی کلیه بلوارها ومیادین و خط کشی کلیه خیابان های سطح شهر، نصب حدود ۱۰۰۰ گلدان دیوارکوب از جمله خدمات انجام شده است.همچنین کاشت حدود ۲۰ هزار اصله درخت به مناسب روز درختکاری، اقدام شده است.
شهردار تایباد گفت: انجام این اقدامات باعث شده است که چهره شهر نسبت به سال های گذشته متفاوت و سرزندگی شهر را در آستانه بهار شاهد باشیم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code