خانه » پیام شورای اسلامی شهر تایباد

پیام شورای اسلامی شهر تایباد

« بسم الله الرحمن الرحیم »

 

«خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند»

 

یکی از مسائل مهم و ارزشمند در گستره زندگی اجتماعی، تعامل، همفکری و مشورت است. دین مبین اسلام به عنوان مکتبی جامع و همه‌جانبه‌نگر به تمام ابعاد وجودی و نیازهای انسان توجه کرده است و به لحاظ جامعیت، بالندگی، سعادت‌بخشی و پویایی که در قوانین و آموزه‌های خود دارد، به همفکری و مشورت توجه ویژه‌ای نموده و اهمیت، جایگاه و فواید آن را گوشزد نموده است.

بر همین اساس شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان بازوئی توانمند برای مسئولین کشور، یکی از مراکز مردم نهادی‌ست که مشورت را مبنا واساس کار خود درامور شهر یا روستا قرار می دهند.

این شوراها که زمینه ساز تاثیرگذاری عینی و حضور جدی تر مردم در اداره امور و از بطن مردم برخواسته است، زبان گویای شهروندان در برابر مسئولان و نهادهای مختلف محسوب می شوند و به عنوان وکلای مردم پیگیر مسائل و مشکلات موکلین خود هستند.

پرپیداست که شوراها نماد رشد و توسعه هر منطقه است و با مشارکت مردم، شورا و سایر دستگاه ها می توان شهری زیبا و توسعه یافته داشت. شوراها باید خود را مسئول در برابر رأی مردم که هر رأی، برگ اعتمادی به آنها است بدانند و با جدیت و پشتکار به حل مسائل شهری بپردازند.

در پنجمین دوره از شوراهای اسلامی شهر، منتخبین شما شهروندان فهیم تایبادی، دوره رقابت را پشت سرنهاده و با وفاق و یکدلی دست در دست هم نهاده و هم قسم، گام در پیشرفت و توسعه دیار پاکان، تایباد را آغاز نموده است.

موفقیت های عمرانی، ایجاد فضاهای تفریحی اعم ازپارکها، بوستان ها و دیگر فضاهای سبز شهری، تلاش در اشتغال جوانان با استفاده از ایجاد درآمدهای پیادار شهرداری، فرام ساختن بستری مبتنی بر ایمنی و اسیاش شهروندان در شهر و در نهایت پیشرفت و توسعه همه جانبه شهر مرزی تایباد که به عنوان پیشانی ایران عزیز، چشم اندازی از کشور عزیزمان است، ماحصل خادمین شما در این شوراست.

از این رو فرصت خدمت به هشمهریان شریف و قدرشناس و آگاه طیبات ، را  توفیقی الهی برای خویش برشمرده و  آرزمندیم به حول و قوه الهی و همت عالی همشهریان گرامی و مسئولین محترم شهرستان، استان و کشور، روز به روز این نهاد مردمی، با  اتکاء به اصل دانش محوری و با همفکری و همراهی شما خوبان و فرهیخته بالنده تر و با تجربه تر از پیش در جهت «خدمت خالصانه و بی منت» و تصمیم گیری در حوزه وظایف و اختیارات خود بر اساس آیه شریف؛

« وَالَّذِینَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاهَ وَأَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ »

گام بردارد.

 توفیق خدمت رسانی وسیع، اهتمام به پیشرفت و توسعه عمرانی و فرهنگی تایباد عزیز برای نیل به جامعه شهروند مدار، را از حضرت احدیت مسئلت داریم و صلابت، سربلندی و سلامت  همگان را آرزمندیم.

 

سبزترین ساقه های توفیق سایه گستر عمر شریفتان باد

شورای اسلامی شهرتایباد

دوره ششم