خانه » تمامی مطالب » اخبار » نشست خبری شهردار و رئیس شورای شهر تایباد با اصحاب رسانه برگزار شد.
نشست خبری شهردار و رئیس شورای شهر تایباد با اصحاب رسانه برگزار شد.

نشست خبری شهردار و رئیس شورای شهر تایباد با اصحاب رسانه برگزار شد.

 

به گزارش سایت خبری روابط عمومی شهرداری تایباد، به همت انجمن خبرنگاران و روابط عمومی شهرداری، نشست خبری مهندس کریمزاده شهردار و محمد خدادادی ریاست شورای اسلامی شهر تایباد برگزار شد.

در این جلسه مهندس کریمزاده با ارائه گزارشی از وضعیت شهر تایباد، حفظ ۱۰۰هکتار فضای سبز موجود و افزایش فضای سبز شهری و استفاده از روشهای نوین آبیاری، را از جمله اهداف شهرداری در دوره جدید برشمرد و بیاداشت: سرانه فضای سبز تایباد ۱۵ متر مربع به ازای هر نفر است و برای حفاظت از این فضا و مشارکت مردم بسته های تشویقی خواهیم داشت.

مهندس کریم زاده جلب اعتماد شهروندان و شفافیت در امور شهرداری را سرلوحه کار خود در شهرداری اعلام داشت و گفت: اتاق شیشه شهرداری مورد تاکید شورای شهر است و ان شالله این موضوع را تا پایان دوره پیاده سازی خواهیم کرد. بنابراین ماهانه گزارش های درآمد و هزینه شهرداری را در اختیار رسانه های شهر قرار خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به  ۲۴۰هکتار آسفالت معابر در سطح شهر، به اجرای طرح هر شهروند یک شهردار، جهت آسفالت، لکه گیری و مرمت آسفالت معابر شهر بر اساس گزارش شهروندان پرداخت و بیان داشت: بزعم گران شدن قیر و هزینه ای بالغ بر ۱۷۰هزارتومان برای هر مترمربع آسفالت، بحمدالله تا کنون حدود ۲۰ هزارمترمربع از  کوچه ها، خیابانها و معابر سطح شهر آسفالت، لکه گیری و یا مرمت شده اند .

مهندس مهرداد کریم زاده افزود: از بودجه۵۱ میلیارد تومانی سال جاری حدود ۲۵ میلیارد تومان تحقق یافته است که عمده این درآمد از محل درآمدهای پایدار است و با توجه به وضعیت حال اقتصادی جامعه، سعی  در گسترش درآمدهای پایدار شهرداری داریم.

شهردار تایباد ممیزی املاک سطح شهر و ثبت سند املاک شهرداری را ازدیگر برنامه های مهم در شهرداری برشمرد و ادامه داد: در راستای تسریع و تسهیل درارائه خدمات و نیز جلوگیری از فساد کار  هوشمند سازی فعالیتها و خدمات شهرداری در دستور کار قرار دارد.

مهرداد کریمزاده در خصوص اهمیت مزار مولانا به عنوان پتانسیل جذب گردشگر ابراز داشت: طرح جامع گردشگری مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی (رح) در حال تدویناست و به محض ارائه طرح، سعی خواهیم نمود تا بااستفادهاز معماری ایرانی اسلامی خیابانی در شان و جایگاه این عارف اندیشمند  طراحی و احداث نماییم.

محمد خدادادی رئیس شورای شهر تایباد نیز در این دیدار از برگزاری اولین جلسه شورای اسلامی شهر تایباد در محل مزار مولانازین الدین ابوبکر تایبادی(رح) خبر داد و گفت: مزار مولانا به عنوان نگین انگشتر شهر باید مورد توجه بیشتری قرا رگیرد و در شورای ششم مطمئنا شاهد اتفاقات مهم و خاصی برای این محل متبرک خواهیم بود.

وی همچنین به درخواست شورا از اداره اوقاف وامور خیریه جهت تحویل مدرسه قدیمی شهید بهشتی اشاره کرد وافزود: در راستای رونق بخشی به صنعت توریست و گردشگری و نیز تبدیل این محل به بازارچه ای سنتی برنامه‌هایی در حال تدوین می باشدکه بلافاصله بعد ازتحویل دراین خصوص اقدام خواهد شد و شورا و شهردای جهت احداث سرویس بهداشتی مناسب نیز آماده اند تا بمحض اخذ مجوز اداره میراث فرهنگی و اوقاف دراین خصوص نیز اقدام نمایند.

رئیس شورای شهر تایباد به قرار گرفتن ردیفی خاص در بودجه ۱۴۰۱ برای خرید و تهیه تجهیزات و امکانات آتش نشانی و خدمات ایمنی اشاره کرد و افزود: بر اساس مکاتبات قبلی و رایزنی های انجام شده برای ارتقای اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به سازمان، اقدام ارزنده ای صورت گرفته و با توجه به مصوبات سفر اخیر استاندار محترم به منطقه انشالله شاهد این ارتقا در آینده ای نچندان دور خواهیم ود.

محمد خدادادی از خرید ۱۰۰ تن قیر جهت ۲۰هزارمترمربع آسفالت معابر سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: انشالله با همت واحد آسفالت شهرداری روند خرید صد تن قیر هر ۴ ماه یک بار انجام خواهد شد تا  در اسرع وقت نسبت به عملیات آسفالت یا مرمت آسفالت در شهر اقدام شود.

رئیس شورای شهر تایباد در خصوص مجتمع شهرداری نیز گفت: درحال حاضر جهت راه اندازی طبقه همکف  که دارای۱۷ باب مغازه است برای یک صنف خاص با اتاق اصناف جلساتی برگزار شده و انشالله به زودی این مهم محقق خواهد شد.

وی از نگاه فرا جناحی و حزبی شورا به امورات شهر تاکید نمود و افزود: بحمدالله نگاه اعضاء دوره ششم محدود به شهرداری تنها نبوده و سعی داریم تا نسبت به دیگر مسائل شهر از جمله احداث بیمارستان جدید، تعیین وضعیت زمینهای داخل رینگ شهری جهت تغییر کاربری و تبدیل به مسکونی، احداث اردوگاه، دو بانده شدن محور تایباد به تربت جام،تعیین وضعیت سند چاه های کشاورزی و …  از دیگر برنامه های دوره ششم شورا خواهد بود.

محمد خدادادی رئیس شورای شهر تایباد با بیان اینکه شهرداری تایباد بیش از ۱۲ میلیارد تومان از مردم طلبکار است، گفت: این در حالی است که از مجموع ۵۱ میلیارد بودجه شهرداری تایباد، ۱۶ تا ۱۸ درصد از محل منابع مردمی تامین می شود و مابقی از محل درآمدهای پایدار شهرداری تامین می شود.

وی در پایان از ارائه بسته های حماتی ارزنده برای شهروندانی که بموقع نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام می کنند خبر داد و از شهروندان تایبادی درخواست نمود تا با ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده در مسیر ساختن شهری ایمن، بانشاط و زیبا همراه و همگام با شورا و شهرداری باشند .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code