خانه » تمامی مطالب » اخبار » اجرای عملیات هدایت آبهای سطحی با هدف مقابله با سیل و آبگرفتگی
اجرای عملیات هدایت آبهای سطحی با هدف مقابله با سیل و آبگرفتگی

اجرای عملیات هدایت آبهای سطحی با هدف مقابله با سیل و آبگرفتگی

کریم زاده شهردار تایباد از اجرای عملیات هدایت آبهای سطحی در ۹ نقطه از سطح شهرتایباد با هدف جلوگیری از آبگرفتگی معابر خبر داد.

وی گفت: با توجه به بررسی های انجام شده ۹ نقطه در سطح شهر دارای آبگرفتگی است، که عملیات هدایت آبهای سطحی خیابان خیام،مقابل اداره بهزیستی،مقابل دادگاه و بیمارستان خاتم الانبیاء؛خیابان۳۰متری ضلع شمال بلوار امام علی(ع) با اجرای ۷۰۰ مترطول کال با اعتبار۲۶ میلیارد ریال و ۳۰۰ متر طول جوب بااعتبار ۴ میلیارد ریال در حال اجرا می باشد.

وی افزود:خیابان های شهید رجائی،جامی غربی،نور،انتهای دانشگاه آزاد قدیم ومیدان محمد رسول الله(تقاطع نیروگاه به میدان) نیز در دستور کار قرار دارد.

شهردار تایباد در رابطه با هدایت آبهای سطحی با توجه به آبگرفتگی سالهای گذشته اذعان کرد: رواناب های سطحی ناشی از بارش نزولات جـوی است که به دلـیل افزایش سطوح غیر قابل نفوذ و یا با نـفوذ پذیری کم مثل پشت بام ها، خیابانها و … در سطح شهرها با سرعت بالا و حجم زیـاد در آبراهه های مصنوعی جریان یافته و موجب آبـگرفتگی سطـح معـابر، روان شدن سـیلاب و بـروز خـطرات و خساراتی به شهروندان می شود،در همین راستا بـرنامه ریـزی هایی برای جمع آوری و هـدایت آب های سطحی همواره مورد توجه شهرداری بـوده است.

وی افزود: پروژه هدایت آبهای سطحی با هدف کنترل سیلاب، ارتقاء سطح کیفی و ایمنی معابر و تسهیل در عبور و مرور در سطح شهر اجرا می گردد.

کلیپ تصویری مصاحبه با دکتر کریم زاده شهردار تایباد در خصوص پروژه بزرگ هدایت آبهای سطحی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code