خانه » تمامی مطالب » اخبار » حضورشهردار و رئیس شورای اسلامی شهر در جلسه بررسی مشکلات بازرگانان زن ایرانی و افغانستانی با حضور رئیس اتاق بازرگانان زن هرات
حضورشهردار و رئیس شورای اسلامی شهر در جلسه بررسی مشکلات بازرگانان زن ایرانی و افغانستانی با حضور رئیس اتاق بازرگانان زن هرات

حضورشهردار و رئیس شورای اسلامی شهر در جلسه بررسی مشکلات بازرگانان زن ایرانی و افغانستانی با حضور رئیس اتاق بازرگانان زن هرات

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر تایباد،آقای خدادادی رئیس شورای اسلامی شهر تایباد با توجه به اهمیت اشتغال بانوان و بازار فروش محصولات و صنایع دستی در این جلسه حضور یافتند و بیان کردند؛مردم تایباد از نظر آداب و رسوم و زبان با کشور افغانستان اشتراکات زیادی دارد؛وی عنوان کرد در سال های اخیر حمایت از اشتغال بانوان در رشته های مختلف در تایباد بیشتر شده است؛ولی نیازمند گسترش حوزه فروش و بازار یابی محصولات هستیم  در تایباد فضای مناسب جهت بسته بندی و فرآوری خشکبار افغانستان وجود دارد .

بانوان تاجر و بازرگان فعال در مرز دوغارون نیاز به امنیت و حمایت از سوی مسئولین دارندو درخواست داریم تجار افغانستانی با غرفه داران زن در مرز نیز همکاری داشته باشند. وی افزود؛ارتباط با شورای شهر هرات می تواند دستاوردهای خوبی برای مردم هرات و تایباد داشته باشد.

دکتر یوسفی نیز ضمن خیر مقدم  گفت در دنیای امروز مرزها جایگاهی ندارد باتوجه به اشتراکات فراوان  تایباد وهرات  می توان روابط فرهنگی واقتصادی خوبی  ایجاد کرد.

وی با اشاره به بحث خواهر خواندگی تایباد وهرات افزود بازار هرات  به عنوان یک بازار مصرفی از فضای مناسبی جهت عرضه محصولات بانوان تایباد برخوردار است و می توانیم از طریق صادرات مواد اولیه و نیازمندیهای بازار هرات فعالیتهای خوبی انجام دهیم.

سپس خانم هاشمی رئیس اتاق بازرگانان زن هرات عنوان کرد در خصوص همکاری بازرگانان افغانستانی می تواند رایزنی انجام داده تا با زنان غرفه دار در مرز نیز همکاری داشته باشند وی افزود بانوان افغانستانی نیازمند آموزش های مختلف در خصوص طراحی و دوخت و …می باشند که امیدواریم در شهر تایباد این فضا ایجاد گردد تابا هزینه کمتر از تجربیات اساتید مختلف برای اینامر استفاده کنیم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code