خانه » تمامی مطالب » اخبار » مهرداد کریم زاده: دانشجویان مصداق و تجلی بارز و عینی آگاهی، پویایی، بیداری فکری، سیاسی، اجتماعی، تاریخی و عنصر فعال و کنشگر جامعه است.
مهرداد کریم زاده: دانشجویان مصداق و تجلی بارز و عینی آگاهی، پویایی، بیداری فکری، سیاسی، اجتماعی، تاریخی و عنصر فعال و کنشگر جامعه است.

مهرداد کریم زاده: دانشجویان مصداق و تجلی بارز و عینی آگاهی، پویایی، بیداری فکری، سیاسی، اجتماعی، تاریخی و عنصر فعال و کنشگر جامعه است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تایباد، همزمان با ۱۶ آذر روز دانشجو، مهرداد کریم زاده شهردار تایباد در پیامی ضمن تبریک این روز از دانشجویان به عنوان مصداق و تجلی بارز و عینی آگاهی، پویایی، بیداری فکری، سیاسی، اجتماعی، تاریخی و عنصر فعال و کنشگر یاد کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

دانشجویان آگاه ایران اسلامی که در روند شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی با آگاهی بخشی جامعه و در دوران دفاع مقدس با تقدیم شهدای گرانقدر نقش اساسی داشتند در دیگر صحنه های مهم کشور از جمله توسعه و بالندگی و استقلال علمی و تکنولوژیک و فتح قله های دانش و بالندگی ایران اسلامی نیز نقش محوری داشته و موجب امید و حرکت در جامعه هستند.
۱۶ آذر که به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است ریشه در یکی از نقش آفرینی های مهم دانشجویان در تاریخ معاصر دارد که این قشر آگاه و استعمار ستیز؛ در برابر دخالت بیگانگان در سرنوشت کشور و ایستادگی و مقاومت علیه دیکتاتوری شاه و استکبار رقم زد و در جریان اعتراضات دانشجویان به دخالتهای امریکا و انگلیس در امور ایران و سفر “ریچارد نیکسون” معاون رییس جمهوری امریکا به تهران، ۳ دانشجوی مبارز با گلوله های دژخیم به شهادت رسیدند و این روز؛ در تاریخ ایران ماندگار شد.

امروز نیز جامعه‌ی دانشگاهی و دانشجویان متعهد و اندیشه ورز ما در پرتو چراغ پر فروغ شانزده آذر، در اندیشه پیمودن راهی است که به آینده‌ای روشن و درخشان یعنی توسعه و تعالی کشور و حاکمیت علم و اخلاق به صورت توامان منتهی می ‌شود. آینده‌ای که سرشار از عشق و امید، مبتنی بر خردورزی، عدالت و رفاه اجتماعی، آزادی و کرامت‌های انسانی است.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام دانشجو بویژه دانشجویان شهید گلگون کفن در حادثه دانشگاه تهران در ۱۶ آذر، این روز را به عنوان نماد آزادگی و استکبار ستیزی دانشجویان به تمامی دانشگاهیان و دانشجویان به ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران عزیز و دیار تایبادِ طیبات تبریک عرض نموده و امیدوارم در سایه همدلی و همکاری مراکز علمی با خادمین خود در شهرداری بتوانیم در راستای شکوفایی، عمران و آبادانی، رونق اشتغال و تولید و اعتلای بیش ازپیش شهرمان گام برداریم.

 

با احترام

مهرداد کریم زاده

شهردار تایباد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code