خانه » تمامی مطالب » اخبار » محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی، ایثار و آزادگی در تاریخ بشری است.
محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی، ایثار و آزادگی در تاریخ بشری است.

محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی، ایثار و آزادگی در تاریخ بشری است.

کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان‌های آگاه، صلابت آسمانی‌اش را ستایش می‌کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می‌آورد.

عـاشورا در طول قرن‌ها پس از واقعه کربلا همواره نماد آزاداندیشی و روشن‌فکری اسلامی بوده است و هـمواره آمـوخته است که در ماجرای دفاع از دین، بصیرت بیش از خصلت‌های دیگر، برای انسان لازم است.   بـرای حفظ دین باید فداکاری کرد، در راه قرآن  از همه چیز گذشت و در میدان نبرد حق و باطل، همه باید در یک صف قرار گیرند.

حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان های پاک و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند و سر در برابر ظلم فرود نیاوردند. آن اسوه های عشق و آزادگی که نام و یادشان و خاطره ایستادگی و مقاومت شان در تاریخ ثبت و جاودانه گردید و سرلوحه زنده دلان و نیک سیرتان عالم قرار گرفت.

قیام ابا عبدالله الحسین(ع) از آنجا که نشأت گرفته از حق و راستی بود، زمینه ساز حرکت های جهادی و جنبش ها و نهضت های بزرگ اسلامی و آزادی خواهی در تاریخ شد.

امـروز فرهنگ عاشورایی چنان در عـمق جان‌ها و دل‌ها اثر گذاشته که همه ساله در این روزها، اوج عـشق و اخلاص نسبت به اسوه جهاد و شهادت حسین بن علی(ع) به نمایش گذاشته می شود.

مجموعه شهرداری تایباد با آرزوی قبولی عزاداری و توسل‌های مردم متدین و محب اهل بیت در دیار تایباد، فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران با وفایشان را تسلیت عرض نموده و امید است با عنایت آن امام همام، ادامه دهنده واقعی بینش و نهضت حسینی باشیم.

اجرکم عندالله

کارکنان و پرسنل شهرداری تایباد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code