خانه » تمامی مطالب » اخبار » شهردار تایباد از عید مبعث به عنوان سرآغاز حرکت در مسیر الهی معنویت و اخلاص یاد کرد.
شهردار تایباد از عید مبعث  به عنوان سرآغاز حرکت در مسیر الهی معنویت و اخلاص  یاد کرد.

شهردار تایباد از عید مبعث به عنوان سرآغاز حرکت در مسیر الهی معنویت و اخلاص یاد کرد.

به گزارش سایت خبری شهرداری تایباد، همزمان با فرا رسیدن ۲۷ رجب، عید مبعث خاتم المرسلین حضرت محمدمصطفی(ص)، مهندس ایوب سیدالحسینی، شهردار تایباد ضمن تبریک این روز فرخنده و خجسته، روز مبعث را کانون طلوع دین مبین اسلام برشمرد.

شهردار تایباد در متن پیام تبریک خود نیز عنوان داشت:

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد              دل رمیده ما را انیس و مونس شد

نگار من که مکتب نرفت و خط ننوشت             به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد

بعثت سرآغاز یک راه درخشان الهی برای تکامل دین، تجلّی رحمت الهی و ظهور ارزش‌های پاک و ناب انسانی و تحقق راستین آزادی و عدالت و برابری و توحید و رمز خضوع در برابر فقط الله و مجمع همه زیبایی ها وخوبی ها؛ پاسخی برای نیازها و آبی زلال برای جانهای تشنه است.
روزی که خداوند سبحان، سایه عنایت، چتر مهر و محبت و رحمت بی منتهای خود را بر گستره کائنات جلوه‌گر ساخت و بابرانگیختن والاترین و بزرگ ترین معلم اخلاق، فلاح و رستگاری وکرامت را بربشریت ارزانی نمود چراکه رسول اکرم (ص) رحمه للعالمین و فخر کائنات بود و با فرقان، با آیات، با بیّنات، با نور، با ذکر، با قرآن با بشارت، با انزار آمد تا در سایه شعار توحید، هدایتگرانسان از جهل و ظلمت و خفقان بسوی معرفت و نورباشد و وقتی که از حرا پائین می-آمد سخنش با مردم چنین بود:  بگویید: لا اله الا الله تا رستگار شوید …

مبعث، کانون طلوع دین مبین اسلام و سرآغاز برخاستن از جهل و غفلت و حرکت در مسیر الهی معنویت و اخلاص است و یادآور جنبشی اساسی در جهت ارادت و ایمان به ذات اقدس الهی است.

 

 

آن هنگام که رسول اکرم(ص) پیامبر گرانقدر اسلام، از سوی خداوند متعال به پیامبری برگزیده شد، خردگرایی و معنویت بر خرافه گرایی و جهل برتری یافت و بشریت از بند اسارت نفسانیات و شرارت به درآمد. مبعث هنگامه بلوغ کرامت است و نقطه پایانی بر شرک و خرافه و بت پرستی است.

فرا رسیدن عیدمبعث، عید سراسر نور ورحمت و مهربانی را به همه مسلمانان در سرتا سر جهان به ویژه همشهریان گرانقد رو عزیز دیار وحدت و همدلی، شهر طیبات، تبریک گفته و آرزومندم تا به حرمت فخر کائنات و رحمه للعالمین حضرت محمد مصطفی (ص) که در فرقان او را علت آفرینش جهان خوانده است درسایه عنایات باریتعالی و صراط نورانی نبوی از زمره پیروان راستین اسلام ناب محمدی (ص) قرارگیریم.

 با احترام

ایوب سیدالحسینی ـ شهردار تایباد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code