خانه » تمامی مطالب » اخبار » مهندس سیدالحسینی، شهردار تایباد: عملیات اطفای حریق گمرک اسلام قلعه افغانستان، حماسه ای بی بدیل، ایثارگرانه و شهامت‌مندانه از آتش‌نشانان ایران عزیز بود.
مهندس سیدالحسینی، شهردار تایباد: عملیات اطفای حریق گمرک اسلام قلعه افغانستان، حماسه ای بی بدیل، ایثارگرانه و شهامت‌مندانه از آتش‌نشانان ایران عزیز بود.

مهندس سیدالحسینی، شهردار تایباد: عملیات اطفای حریق گمرک اسلام قلعه افغانستان، حماسه ای بی بدیل، ایثارگرانه و شهامت‌مندانه از آتش‌نشانان ایران عزیز بود.

به گزارش سایت خبری شهرداری تایباد، در پی حادثه آتش سوزی هولناک و گسترده تانکرهای سوخت و ترانزیت کالا در گمرک اسلام قلعه افغانستان که هم مرز گمرک دوغارون تایباد بود، شهردار تایباد اظهار داشت: آتش‌نشانان غیرتمند ایرانی با ایثار و از خودگذشتگی جانانه در عملیات اطفای حریق این آتش سوزی سربلند و پیروز میدان شدند.

مهندس سیدالحسینی در آغاز این خبر بیان داشت: تلاش شبانه‌روزی و فداکاری آتش‌نشانان مؤمن و شجاع که همواره برای نجات جان و مال هم‌میهنان عزیز با شهامت و استواری جان خود را به خطر می‌اندازند، این‌بار موجب فرونشاندن حادثه آتش‌سوزی در گمرک اسلام قلعه کشور همسایه و همرز ایران و شهرستان تایباد، کشور افغانستان،  گردید، که شایسته است در ابتدا از اهتمام و تلاش تمامی دست‌اندرکاران این عملیات بالاخص کارکنان و پرسنل صدیق شهرهای تایباد، مشهد، گناباد، تربت جام و خواف، صمیمانه قدردانی نمایم.

وی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات مهار آتش در اسلام قلعه افغانستان و نیز برانگیختن حس همدردی و مسئولیت پذیری در برابر همنوعان، گفت: بعد از مدت زمانی کوتاه از زمان بروز این حادثه ماموریت اجرای عملیات اطفای حریق محل مذکور به کارکنان و پرسنل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تایباد واگذار گریدد که بلافاصله  اکیپی از مجموعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به محل اعزام و در خط مقدم این عملیات قرار گرفته و از ابتدا با به‌کارگیری نهایت توان خود برای مهار آتش و پذیرش خطرات احتمالی آن، کمر همت بسته و با اقدامات شایسته خود نقش مؤثر و ارزنده‌ای را ایفا نموده‌اند.

شهردار تایباد حجم بالای آتش سوزی و احتمال گسترش آن در خاک ایران را یادآور شد و بیان نمود: با توجه به انفجارهای پی در پی تانکرهای مواد نفتی و گاز و آتش گرفتن دیگر وسائط نقلیه و نیز احساس خطر در مرز دوغارون که دارای جایگاه و منابع عظیم مختلف مواد سوختی است، با هماهنگی و اقدامات اداری انجام گرفته از سوی مسئولین عالی رتبه شهرستان و استان،  اکیپهائی مجهز و  مجرب از مرکز استان و شهرستان های همجوار برای اطفای حریق فراخوانده شدند که بحمدالله با تکیه بر همت و تلاش و توان ایثارگری نیروهای غیرتمند و جان برکف حاضر در صحنه، به شایستگی از  این مسوولیت خطیر سربلند درآمدند.

شهردار تایباد بعد از اطفای حریق و پایان یافتن عملیات با حضور در کنار آتش نشانان تایبادی و شهرهای همجوار که در این عملیات حضور داشتند، ضمن تقدیر و تشکر اذعان داشت: بحق که تشکر و سپاس از انسان هایی که ایثارگرانه جان خود را به مخاطره می اندازند تا صحت و سلامت را برای هموطنان خود به ارمغان آورند ؛ کاری بس صعب و سخت است ولی آنچه هست، حس انسان دوستی و نجابت شما عزیزان آتش نشان است که جان خویش را در دست گرفته و برای امنیت و آسایش دیگران از هیچ کوششی دریغ نمی ورزید.

شایان ذکر است بزعم حجم بالای آتش و خطرناک احتمالی موجود، اکیپهای شرکت کننده دراین عملیت با انجام اقدامات مهارتی و فنی توانستند ضمن تسریع در فرونشاندن آتش، از گسترش آن نیز جلوگیری نمایند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code