خانه » تمامی مطالب » اخبار » مهندس سیدالحسینی: آنچه برای مجموعه شهرداری تایباد مهم و ارزشمند می باشد ، تلاش در جهت فراهم ساختن شهری ایمن، بانشاط و سرزنده است.

مهندس سیدالحسینی: آنچه برای مجموعه شهرداری تایباد مهم و ارزشمند می باشد ، تلاش در جهت فراهم ساختن شهری ایمن، بانشاط و سرزنده است.

مهندس ایوب سیدالحسینی، شهردار تایباد در واپسین روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ ـ ضمن تقدیر از همراهی و همکاری اهالی شریف شهر مرزی تایباد در اداره امور شهر، در بیانی کوتاه، اقدامات و فعالیتهای شهرداری تایباد در سال ۱۳۹۸ را مطلوب ارزیابی نمود و رضایمندی شهروندان تایبادی از این امور را دلیل این مدعا دانست.

شهردار تایباد در ابتدا  با یادآوری اقدامات شهرداری در مقابله با ویروس کرونا، ضدوعفونی، گنددزدائی خیابانها و معابر پرتردد، اماکن عمومی، وسائط حمل و نقل عمومی و حتی شخصی و …  را گوشه ای از فعالیتهایی شهرداری در شهر تایباد در این راستا برشمرد و افزود: در شرایط کنونی که تقویت روحیه سرزندگی و شادابی و امید به زندگی لازمه مهم قطع دامنه انتقال این ویروس است، برنامه ها و اقدامات مجموعه شهرداری تایباد برای استقبال از سال نو با تلاشی مضاعف در حال انجام می باشد و بحمدالله کارنامه سال ۹۸ این مجموعه مطلوب و قابل تقدیر است.

وی تنظیم تقویم اجرائی در ابتدای سال ۱۳۹۸ که با مشورت مهندسین ومسئولین واحدهای مربوط به شهرداری تدوین شد و انجام به موقع اقدامات و فعالیتها طبق برنامه، را موفقیتی مهم برای شهرداری تایباد برشمرد و افزود: حمایت و همکاری اعضای محترم شورای اسلامی شهر، فرمانداری و برخی دستگاه‌های اجرایی شهرستان از دیگر اسباب این امر است که خرسندیم در نهایت به رضایتمندی شهروندان تایبادی ختم گردید.

شهردار تایباد، مرمت و آسفالت تمامی کوچه ها، خیابان‌ها و معابر شهر، حفظ و افزایش سرانه فضای سبز، احداث بوستان‌ها و پارک در مناطق مختلف شهر، همراهی با شهروندان در نحوه پرداخت عوارض و هزینه‌های مربوط به نوسازی و …؛ جدول کشی و جدول گذاری در قریب به اتفاق کوچه ها، خیابان‌ها را از جمله اقدامات ارزنده شهرداری در سال جاری ذکر کرد.

ایوب سیدالحسینی اجرای عملیات زیرسازی، آسفالت، مرمت آسفالت و لکه گیری ۱۵۰ هزار مترمربع از خیابانها، کوچه ها و معابر سطح شهر، توسط شهرداری تایباد براساس مصوبه شورای شهر را ازجمله وظایف شهرداری در سال ۹۸ بیان داشت و افزود: آسفالت خیابانهای اصلی شهر از جمله دارالسلام، بهشتی، امام خمینی(ره)، منتظری، رجائی، امام رضا(ع)، آسفالت کوچه‌های مناطق تازه ساخت و نیز کوچه‌های قدیمی، آسفالت محوطه اماکن عمومی از جمله تفریحی، خدماتی، و… لکه گیری و مرمت آسفالت برخی دیگر از خیابانها، کوچه‌ها ومعابر شهر به مقدار ۱۵۷هزارمترمربع، خود نشان دهنده عملکرد شهرداری تایباد است که بیشتر از مصوبه شورای شهر می باشد.

شهردارتایباد عملیات زیرسازی و آسفالت جاده کمربندی ضلع شرق که به جهت جلوگیری تردد کامیون‌های ترانزیت در شهر و بروز حوادث ناگوار، اولویت کاری مهم برای شهرتایباد دانست و افزود: برغم بدقولی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در واگذاری قیر به شهرداری تایباد، آسفالت این جاده به دلیل اهمیت ترانزیتی و حمل و نقل بین المللی، به طول ۳کیلومتر در دستور کار قرار گرفت که بحمدالله در سال جاری مورد بهره برداری و بنام سردارشهید قاسم سلیمانی مزین گردید.

مهندس سیدالحسینی همچنین به اجرای عملیات آسفالت بلوار امام رضا(ع) و آیلند وسط این بلوار، اشاره کرد و ادامه داد: شهر مرزی تایباد ویترینی از کشور عزیز ایران است، لذا داشتن ورودی چشم نواز شهر می تواند ضمن آراستن چهره شهر، درجذب گردشگر نیز نقش ایفا کند، لذا با تصویب شورای ترافیک ۲۸۰۰۰ مترمربع از آسفالت قدیم بلوار امام رضا(ع) تراشیده و دوباره آسفالت شد و برای ۱۱۰۰ متر این بلوار نیز آیلندی زیبا احداث گردید که اجرای این مهم باعث گردیده درحال حاضر شهر تایباد یکی از ورودی های شکیل و زیبا را در استان  دارا می باشد.

وی در ادامه به سرانه فضای سبز شهرتایباد پرداخت و با بیان اینکه سرانه متعارف و قابل قبول فضای سبز شهری در شهرهای ایران بین ۷ تا ۱۲ است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر تمامی مناطق و محلات شهر دارای پارک یا بوستانی زیبا و مفرح می باشد که در مجموع شهر تایباد با سرانه فضای سبز برای هر نفر ۱۶ متر متر مربع رتبه نخست کشور را در سرانه فضای سبز بخود اختصاص داده است.

شهردار تایباد ویژگی گل، گیاهان و درختان فضاهای سبز شهرتایباد را کم آبی و سریع الرشد بودن برشمرد و گفت: با توجه به آب و هوای منطقه و نیز خشکسالی های اخیر، استفاده از گونه های گیاهی که با شرایط اقلیمی منطقه سازگار باشند، در برنامه  فعالیتهای واحد فضای سبز شهرداری قرار دارد که این امر درکنار رسیدگی مستمر عامل موفقیت این واحد بشمار می آید.

 وی در ادامه به نظافت و تنظیف شبانه روزی شهر توسط واحد خدمات شهر اشاره  و با بیان اینکه روزانه در شهر تایباد ۴۰ تن انواع زباله تولید و ۱۵ تن نخاله و لجن جمع‌آوری می‌شود، رضایمندی شهروندان شریف تایبادی از نظافت شهر را برای مجموعه شهرداری ارزشمند دانست.

مهندس ایوب سیدالحسینی همچنین به کارهای عمرانی شهر از قبیل ساخت و سازهای اماکن عمومی، تفریحی و تجاری پرداخت و ضمن تاکید بر بومی بودن تمامی مهندسین واحد عمران شهرداری اظهار نمود: احداث تمامی بناها و اماکن عمومی شهرداری در واحد عمران صورت می گیرد که بهره مندی قریب به اتفاق کوچه ها و خیابان‌های شهر  از جدول کشی و جدول گذاری مطلوب و آسفالت و مرمت آسفالت از جمله وظایف این واحد در شهرداری است.

شهردارتایباد در ادامه از عملکرد ستاد مدیریت بحران شهرداری در زمان های خاص تشکر نمود و گفت: اقدام بموقع ستاد مدیریت بحران شهرداری در بازگشایی معابر و خیابانها و کوچه ها ناشی از برف سنگین بهمن ماه و نیز عملیات دنباله دار ضدعفونی شهر برای مقابله با ویروس کرنا از جمله اقدامات این ستاد در شهرداری تایباد در سال ۹۸بوده است.

مهندس سیدالحسینی آغاز طرح الیت در خیابان شهید رجائی را در کاهش ترافیک و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در این خیابان را نیز در سال جاری  یادآور شد و افزود: افزایش ضریب ایمنی عابرین، کاهش سد معبر  و تسریع در امور روزانه شهروندان از دیگر فواید اجرای این طرح است که امیدواریم با همکاری شهروندان عزیز در استفاده از پارکینگ واقع در خیابان شهید رجائی ۱۲ (کوچه آب بره)، معضل ترافیک این خیابان که قلب اقتصادشهر می‌باشد، مرتفع گردد.

وی به دیدارهای مردمی با شهردار جهت تسریع و تسهیل مشکلات شهر هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت دیدارهای چهره به چهره ، جلسات دیدار امامان و هیات امنای مساجد در زمان های تعیین شده در دفتر شهردار برگزار می گردد که این امر باعث رفع سریعتر برخی مشکلات شهروندان ومحلات سطح شهر گردیده است.

شهردارتایباد با تبریک سال نو و سالی بدور از ناخوشی و سرشار از بهروزی برای همشهریان عزیز تایبادی، رعایت نکات بهداشتی و عدم تردد غیر ضوروری در سطح شهر را از شهروندان شریف تایباد خواستار شد و گفت: انسان بر اساس توکل بر خدا و با امید، به زندگی می نگرد و مطمئنا در کنار هم می توانیم بحران کرونا نیز با همراهی و کمک یکدیگر با موفقیت پشت سر گذاشته و از این آزمون الهی سربلند بیرون آئیم.

وی در پایان بار دیگر ضمن تقدیروتشکر از همراهی وهمکاری شهروندان شریف تایبادی با شهرداری تایباد، منافع شهروندان بر منافع شهرداری را  ارجح دانست و گفت: شهر خوب، ایمن و بانشاط خودبخود بوجود نمی آید و شهرداری تنها در زمانی موفق به این مهم خواهد بود که شهروندان در کنار این نهاد مردمی باشند…

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code