خانه » تمامی مطالب » اخبار » بمناسبت دهه فجر، بلوار سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی و آسفالت و آیلند بلوار امام رضا(ع) به بهره برداری رسید.
بمناسبت دهه فجر، بلوار سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی و  آسفالت و آیلند بلوار امام رضا(ع) به بهره برداری رسید.

بمناسبت دهه فجر، بلوار سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی و آسفالت و آیلند بلوار امام رضا(ع) به بهره برداری رسید.

 

به گزارش سایت خبری شهرداری تایباد، همزمان با آغاز برنامه های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایام الله دهه فجر، آیین بهره برداری از بلوار کمربندی ضلع شرق شهر مرزی تایباد که با پیشنهاد شهرداری و مصوبه شورای شهر تایباد،  مزین بنام سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی شده است و نیز  آسفالت و آیلند بلوار امام رضا(ع)، با حضور مسئولین ارشد شهرستان، شهردار و مسئولین واحدهای شهرداری تایباد، اعضای شورای اسلامی شهر، روحانیت محترم تسنن و تشیع، فرماندهان نظامی و انتظامی و دیگ راقشار مختلف شهروندان غیور تایبادی بانجام رسید.

مهندس ایوب سیدالحسینی شهردارتایباد در این مراسم با تبریک ایام فرخنده دهه فجر، و تسلیت شهادت سردارشهیدحاج قاسم سلیمانی و حادثه دلخراش سقوط هواپیمای اکراین، دهه فجر را سرآغاز طلوع دوباره اسلام و نقطه ای تعیین کننده در خاستگاه ارزشهای اسلامی  تاریخ ایران دانست.

وی با شاره به آیه؛ اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقوْمٍ حَتّی یُغیِّروا ما بِأَنْفُسِهِمْ ـ قدرت عظیم ملت غیور ایران در بهمن ۵۷ را نشات گرفته از این ایه بیان کرد و گفت: مرد م ایران خواستند سرنوشت خویش را تغییر دهند و با اتکا به خداوند باری تعالی و رهنمودهای امام راحل(ره) واژه پیروزی خون بر شمشیر را تحقق بخشیدند و تمامی دولتمردان و مسئولین نظام وامدار ملتند.

شهردارتایباد یاد و زنده نگهداشتن خاطره شهدا را ادامه حرکت در مسیر شهدا برشمرد و اظهار داشت: در اولین سالگرد پیروزی انقلاب ایران اسلامی که داغدار شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی هستیم، به یمن رشادت و فدارکاری های این سردار رشیداسلام، امروز یکی از مهمترین جاده های ترانزیتی کشور که بعنوان جاده کمربندی در ضلع شرقی شهر مزری تایباد قرار دارد را با نام این سردار شهید مزین نموده و همراه با دیگر مسئولین و بزرگان و معتمدین دیار تایباد، این خدمت ناچیز را بهره برداری و به روح آن عزیز تقدیم می کنیم.

مهندس سیدالحسینی با یادآوری موقعیت جغرافیایی شهرستان و شهر تایباد که هم مرز با کشور افغانستان بوده و روزانه تعداد زیادی وسائط نقلیه و افراد مختلف از مرز گمرک دوغارون تردد می نمایند، بیان داشت: امیداست با راه اندازی این بلوار ضمن کاهش ترافیک در سطح شهر و جلوگیری از خطرات ناشی از تردد وسائط نقلیه سنگین، در تسریع و سهولت کار رانندگان ترانزیتی که بعضا خارجی نیز می باشند برای رونق اقتصادی این منطقه گامی موثر برداشته باشیم.

مهندس سیدالحسینی همچنین بااشاره به اجرای عملیات مرمت و آسفالت بلوار امام رضا(ع) و آیلند وسط این بلوار، شهر مرزی تایباد را ویترینی از کشور ایران برشمرد و افزود: بحمدالله با تلاش کارکنان و پرسنل مجموعه شهرداری تایباد و اعضای محترم شورای اسلامی شهر، درحال حاضر شهر تایباد دارای یکی از ورودی های شکیل و زیبا را در استان  دارا می باشد.

شایان ذکر است ۳۰۰۰۰ متر از آسفالت قدیم بلوار امام رضا(ع) تراشیده و دوباره آسفالت شده و برای ۱۱۰۰ متر این بلوار نیز آیلندی زیبا و چشم نواز احداث گردیده است . همچنین بلوار سردار شهید قاسم سلیمانی  بیش از سه کیلومتر طول دارد که میدان امام رضا(ع) را از مسیر دانشگاه آزاد به میدان پیرهرات و جاده مرزی دوغارون می نماید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code