خانه » تمامی مطالب » اخبار » بمناسبت هفته دولت؛ شهردار، اعضای شورای اسلامی و دیگر مسئولین شهرستان تایباد با امامان جمعه اهل تسنن و تشیع دیدار و گفتگو نمودند.
بمناسبت هفته دولت؛ شهردار، اعضای شورای اسلامی و دیگر مسئولین شهرستان تایباد با امامان جمعه اهل تسنن و تشیع دیدار و گفتگو نمودند.

بمناسبت هفته دولت؛ شهردار، اعضای شورای اسلامی و دیگر مسئولین شهرستان تایباد با امامان جمعه اهل تسنن و تشیع دیدار و گفتگو نمودند.

 

به گزارش سایت خبری شهرداری تایباد، در آغازین روز هفته دولت، شهردار، اعضای شورای اسلامی ششهر و دیگر مسئولین شهرستان تایباد، با حجه السلام ملکی امام جمعه اهل تشیع و مولوی توکلی امام جمعه اهل سنت تایباد دیدار و گفتگو نمودند.دیدار و گفتگو نمودند.

در تاریخ هر ملت، فراز و نشیب‌های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین‌کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است. نظام جمهوری اسلامی در ایران به رهبری بزرگ مردی که جهان مانند او را کمتر به خود دیده است و همچنین جان‌فشانی فرزندان فداکار این مرز و بوم، حرکت خود را آغاز کرد. در این میان، شهادت دو شخصیت فداکار اسلام، رجایی و باهنر که به آتش کین منافقان سوختند، فصلی از شهادت را به نام «هفته دولت» در تاریخ انقلاب گشوده است.

علت نام‌گذاری چنین هفته‌ای این است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت و مکتبی بود که پس از حاکمیت لیبرال‌ها بر کشور، عهده‌دار امور شد. این دولت در آن دوره بحرانی، بیش‌ترین حد تلاش و کوشش را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب از خود نشان داد، تا آنجا که جان خویش را سر آن نهاد.

شهید ان رجائی و باهنر، مردانی بی تظاهر بود که هیچ کس از ظاهر آرام آنان نمی‌فهمید در باطن و ذهن و اندیشه موّاج شان چه می‌گذرد. آنها یی از متفکرین و تئوریسین‌ها و ایدئولوگ‌های انقلاب بودند وارتباطات نزدیکی با شهید مطهری و شهید بهشتی داشت و هر دوی اینها، برای عظمت فکری و قدرت تفکر عملی او ارزش زیادی قائل بودند… نقش شهید رجایی و باهنر در افشا کردن ماهیت لیبرالی و منافقانه بنی صدر، بسیار برجسته بود. شهید رجایی با صبر خود و متانت و حوصله عظیم و با قبول دردها و رنج‌های قلبی و غیرقابل افشایی که داشت، توانست، بنی صدر خائن را افشا و رسوا کند و به زمین بکوبد.

 

 

قرآن کریم، حاکم و سرپرست اجتماع را، امین و نگهبان آن جامعه می‌داند. امام علی علیه السلام با الهام از این آیه، در نامه‌ای به حاکم آذربایجان می‌نویسد: «مبادا بپنداری حکومتی که به تو سپرده شده، شکاری است که به چنگت افتاده است؛ خیر، امانتی برگردنت گذاشته شده و بالادست تو، از تو حفظ حقوق مردم را می خواهد. تو را نرسد که به استبداد و دل خواه، میان مردم رفتار کنی.» حضرت در جای دیگر، ضمن بخشنامه ای به مأموران مالیاتی خود می فرماید: به عدل و انصاف رفتار کنید. به مردم درباره خودتان حق بدهید. پر حوصله باشید و در برآوردن نیازهای آنها تنگ حوصلگی نکنید که شما خزانه داران رعیت، نمایندگان ملت و سفیران حکومتید.

بنابراین هفته دولت، فرصتی است تا عملکرد دولت‌ها که با اهداف بزرگی چون پایبندی کامل به دین خدا و اصرار بر اقامه الهی، عدالت طلبی، مبارزه با فساد، پاک دامنی، صداقت و صراحت و توجه به محرومان روی کار می‌آیند، برای مردم بیان شود و در همین راستا در آغازین روز هفته دولت، مسئولین شهرستان جهت تبرک و استفاده از راهنمائی و بیانات روحانیون معظم، با حجه السلام ملکی امام جمعه اهل تشیع و مولوی توکلی امام جمعه اهل سنت تایباد دیدار و گفتگو نمودند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code