خانه » تمامی مطالب » اخبار » در عید قربان انسان با دل بریدن از دنیا و دل سپردن به فرمان حضرت دوست، می تواند به عالی ترین درجات که همان قرب الهی ست دست یابد.

در عید قربان انسان با دل بریدن از دنیا و دل سپردن به فرمان حضرت دوست، می تواند به عالی ترین درجات که همان قرب الهی ست دست یابد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر تایباد، همزمان با ایام معنونی حج و عید خجسته قربان و نیز فرا رسیدن ایام پرسرسعادت دهه ولایت وامامت،مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر تایباد ، طی پیامی این روز خجسته را به مسلمانان جهان و شهروندان متدین و شریف تایبادی تبریک و شادباش گفتند.

متن این پیام بدین شرح است؛

عید قربان، قربانی کردن در راه خدا، شکوفا شدن روح ایثار و نشان دادن میزان عشق و قرب به منبع لایزال الهی و تقواست.

عید قربان پیامی از سوی خالق متعال است که بر اساس آن انسان با دل بریدن از دنیا و دل سپردن به فرمان حضرت دوست، می تواند به عالی ترین درجات که همان قرب الهی ست دست یابد.

نمایش پرشکوه همدلی و وحدت امت اسلامی در مناسک حج و عید سعید قربان جلوه‌ای است از امتی یکپارچه، پویا و بالنده که همه ساله رساتر از گذشته دعوت اسلام را به عدالت و آزادگی، ایمان و پرهیزگاری، نیکی و پاکی فریاد می‌زند و احساس غرور، امید و اقتدار را در دل هر مسلمانی زنده می‌کند و آینده‌ای روشن را برای امت اسلامی بشارت می‌دهد.

… واما فلسفه پیوند روز عید قربان با عید غدیر که مزین بنام دهه امامت ولایت و امامت است، این است که در روز عید قربان رذائل و هواهای نفسانی را در درون خود ذبح و قربانی کنید تا با طهارت و پاکی روح، قدم در راه مولای متقیان حضرت علی(ع) و سلوک نابش که برگرفته از سیره پاک نبی مکرم اسلام(ص) می باشد، نهاد…

مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر تایباد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما شهروندان گرامی دیار وحدت و همدلی تایبادِ طیبات، و آن دسته از همشهریان عزیزمان که در این ایام، در سرزمین وحی، به دیدار خانه دوست مشرف شده اند، عید سعید قربان، عید شکوفایی ایمان و یقین را به مسلمانان آزاده جهان و سرآغاز دهه امامت و ولایت را به محضر هموطنان عزیز و مردم شریف و متدین تایبادی تبریک و تهنیت عرض نموده و از پیشگاه با عظمت پروردگار بی همتا، سعادت، سلامتی و رستگاری را برای همگان و اقتدار و سربلندی روز افزون را برای ایران اسلامی در سایه وحدت و برادری آرزومندیم…

ومن الله التوفیق

مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر تایباد

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code