خانه » تمامی مطالب » اخبار » شهردارتایباد افزایش میزان مشارکت عمومی درامور شهری، ماحصل حضور شوراهای شهر و روستاست.
شهردارتایباد افزایش میزان مشارکت عمومی درامور شهری، ماحصل حضور شوراهای شهر و روستاست.

شهردارتایباد افزایش میزان مشارکت عمومی درامور شهری، ماحصل حضور شوراهای شهر و روستاست.

به گزارش سایت خبری شهرداری تایباد، همزمان با نهم اردیبهشت ماه روز شوراها، مهندس ایوب سیدالحسینی، شهردارتایباد باتبریک این روز به اعضای محترم شورای اسلامی شهرتایباد و دیگر شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، این نهاد مردم نهاد را بازوئی توانمند برای دستیابی به امنیت، آسایش و رفاه جوامعه بشری برشمرد.

وی با بیان اینکه نهم اردیبهشت ماه، سالروز رویدادی بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است بیان داشت: بی تردید نشان از تعمیق مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی ما دارد.

شهردار تایباد افزود: شوراهای روستا، بخش، شهر و شهرستان را  نظام حقوقی ایران اسلامی جایگاه ویژه ای داشته و با داشتن اختیارات ، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و… فعال بوده و نقش به سزایی در پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برعهده دارند.

مهندس سیدالحسینی مشارکت در اداره امور کشور، در نظام شورایی را در جهت رفع موانع را موثر دانست و گفت: تصمیم‌گیری و نظارت بر عملکرد مسئولین درنظام شورائی افزایش می یابد و حقوق شهروندان تضمین می‌شود.

شهردارتایباد افزایش میزان مشارکت عمومی در حوزه هایی نظیر فرهنگ، بهداشت، آموزش و سایر امور رفاهی از طریق جلب همکاری مردم و تعامل با صاحب نظران عرصه های مختلف  را از اهداف مهم شکل گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نهادی تصمیم گیر و نظارتی برشمرد و گفت: امر شورا در آموزه های دینی از چنان جایگاهی برخوردار است که در موکدا در دین بر آن تاکید شده و بزرگان دین نیز بر انجام امور با مشورت و شورا توصیه فرموده اند.

ایوب سیدالحسنی  ماهیت شوراها به عنوان یک نهاد اجتماعی را بر حل عملگرایانه مشکلات مردم استوار دانست و اظهارداشت: قطعا این امر مسوولیت آور با کسب سرمایه اعتماد عمومی در فعالیت شوراها امکان پذیر خواهد بود.

وی همچنین بیان داشت:  یقینا شوراها در سطح شهر و روستا جایگاهی برای تکیه بر عقلانیت و بهره جویی از اندیشه جمعی هستند و با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشأت گرفته  از آرای مردم، می توانند نقش بسزایی در توسعه و عمران شهر و روستا داشته باشند.

شهردار تایباد نهم اردیبهشت ماه، روز شوراها را به همه اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا بویژه شهرستان تایباد که با وظیفه شناسی و توجه به اصل دانش محوری در حل مشکلات شهر و روستا برای نیل به جامعه شهروند مدار تلاش می کنند، تبریک گفته و سعادت و توفیق همگان را در راستای خدمات رسانی به مردم و تقویت پایه های این نظام الهی از خداوند منان خواستار شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code