خانه » تمامی مطالب » اخبار » ارائه گزارش عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر در نماز جمعه اهل تشیع و اهل سنت تایباد
ارائه گزارش عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر در نماز جمعه اهل تشیع و اهل سنت تایباد

ارائه گزارش عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر در نماز جمعه اهل تشیع و اهل سنت تایباد

آقای  محمد خدادادی رئیس شورای اسلامی شهر تایباد در خطبه های نماز جمعه اهل تشیع و اهل سنت تایباد به مناسبت روز شوراها گزارش عملکرد ارائه نمودند:

 

وی اعلام کرد: در راستای شفافیت امور مالی شهرداری تایباد با توجه به قولی که به شهروندان داده بودیم  گزارش های درآمد و هزینه شهرداری و بودجه شهرداری در سایت شهرداری و فضای مجازی در اختیار شهروندان قرار داده شد که شهروندان می توانند مشاهده و ارائه نظر نمایند.

خدادادی گفت در حوزه فضای سبز رتبه استانی داریم و  در سال۱۴۰۱ تعداد ۱۲۰ هزار گلدان گل در سطح شهرکاشته شد که ۶۰ هزار تولید گلخانه شهرداری بوده؛ ۲۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر بین شهروندان توزیع شد، پارک خطی غدیر به طول ۱۵۰۰ متر و مساحت ۷۰۰۰ متر مربع کاشته شد؛پروژه جداسازی آب شرب از غیر شرب اجرا گردید و توسعه یافت. همچنین در راستای توسعه فضای سبز مزار مولانا ۱۴۰۰۰ متر مربع فضای سبز؛ ۲۰۰۰ اصله گل کاشته شد.از جمله اقدامات مهم جهت توسه مناطق کم برخوردار می توان آماده سازی پارک مسکن مهر،آماده سازی پارک خطی جنب بلوار امام علی(ع) نام برد همچنین،لوله گذاریفضای سبز مزار شهدا و بلوار امام علی(ع)به مقدار ۳۵۰۰ مترانجام شد،در راستای حمایت از بناهای تاریخی شهر آبرسانی به مزار مولانا از چاه فضای سبز به طول ۷۰۰ مترانجام گردیده،خوشبخانه پروژه نهالستان شهرداری تایباد اجرا گردیده که در این خصوص از درختان مثمر استفاده گردیده است تا در آینده مورد استفاده عموم قرار گیرد.

وی عنوان کرد:در حوزه خدمات شهری اجرای پروژه هدایت آب های سطحی به طول ۷۰۰متر بوده که باعث شد در بارندگی های اخیر هیچگونه آبگرفتگی در منازل خیام نداشته باشیم؛از ده نقطه آبگرفتگی شناسایی شده ۵ نقطه رفع خطر شده و ۵نقطه در دستور کار می باشد.

در خصوص پگیری درخواست های مردمی شعبه بانک تجارت با پیگیری های شورای اسلامی مجدد در تایباد افتتاح و آغاز بکار کرد.

محمد خدادادی با اشاره به ۳۳پروژه افتتاحی در هفته دولت  افزود؛افتتاح اولین اقامتگاه بومگردیشهرداری تایباد؛افتتاح طبقه همکف مجتمع تجاری شهرداری با ۳۱ باب مغازه بعد از ۲۰ سال؛که علاوه بر ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری موجب اشتغال ۳۱ خانواده  تایبادی شده است.بازگشایی و آسفالت انتهای بلوار منتظری بعد از ۲۰سال به دلیل اهمیت این پروژه  که ارتباط دهنده شهر تایباد به جاده کمربندی خواهد بود.

در سال ۱۴۰۱ با یگیری های صورت گرفته موفق شدیم جزو ۶ شهر استان باشیم که دارای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی می باشد واین امر منجر به ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات رسانی ایستگاه های آتش نشانی شهر می باشد وی گفت دومین ایستگاه آتش نشانی شهر تایباد در خیابان مولانا نیز افتتاح شد که هدف کوتاه نمودن زمان حضور نیروها در حوادث می باشد.

افتتاح پارک ۷۵۰۰متری غدیر؛رونمایی اولین جاروب خیابانی که موجب صرفه جویی در زمان و نیروی انسانی شده است؛جداسازی شبکه آب شرب از فضای سبز؛افتتاح اداره شهرسازی و هوشمندسازی امور شهرسازی؛ کلنگ زنی پروژه بازار شهروند۳ با ۶۵باب مغازه در میدان مطهری که در حال اجرا می باشد از اهم پروژه های هفته دولت بوده است.

خدادادی اعلام کرد به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی ایران؛از۶ پروژه افتتاحی و کلنگ زنی شهرداری تایباد؛با اعتبار ۳۶۷ میلیارد ریال پرده برداری شد.افتتاح ۹۰هزار مترمربع آسفالت معابر؛افتتاح پروژه آبهای سطحی کال خیام  به طول۷۰۰ متر ؛افتتاح  زیرزمین مجتمع تجاری شهرداری به مساحت۴۵۰ مترمربع ؛کلنگ زنی پارک مسکن مهر به مساحت۸۰۰۰ مترمربع ؛کلنگ زنی لاین دوم شهیدان دادمحمدی به طول۵/۳ کیلومتر با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال که در حال اجرا می باشد؛کلنگ زنی لاین دوم جمهوری اسلامی به طول ۳ کیلومتر می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر گفت واحد آسفالت در معاونت عمرانی شهرداری تایباد با بهره گیری از کارخانه تولید آسفالت ۶۰ تنی،کارخانه سنگ شکن، و ۱۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین عمرانی به اجرای یکی از اساسی ترین نیازهای شهر یعنی آسفالت معابر و لکه گیری می پردازد.از ابتدای شروع بکار مدیریت شهری دوره ششم  تا دی ماه ۱۴۰۱ مقدار ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر سطح شهربا اعتبار۴۰۰میلیارد ریال ،آسفالت و لکه گیری شد. آسفالت معابری ازقبیل بلوار ۲۲ بهمن ، انتهای بلوار خرمشهر؛ میدان امام رضا (ع) ،میدان وحدت،خیابان مولانا شرقی،انتهای خیابان مولانا غربی،خیابان رازی،انتهای بلوار شاداب،و ده ها معبر و خیابان دیگر به انجام رسیده است.

وی اضافه نمود آسفالت مناطق حاشیه ای و کم برخوردار جزو اولویت های شهرداری و شورای اسلامی شهر تایباد بوده است در این راستا محله های مأواچه و انتهای بلوار ولیعصر مشهور به محله مومن آباد با ۸ هزار مترمربع و اعتبار ۱۶ میلیارد ریال در آذرماه انجام شد. آسفالت منطقه مسکن مهر نیز با مساحت کل ۶هزار مترمربع و اعتبار۱۲ میلیارد ریال در دی ماه ۱۴۰۱ به اتمام رسید.

ایشان خاطرنشان کرد در امور فرهنگی همکاری های زیادی در برگزاری مراسمات ملی و مذهبی طول سال با ادارات داریم ؛برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و… ؛برگزاری جشن های دهه کرامت و جشن بزرگ دهه فجر و…؛ثبت بنیاد دوتارنوازان برای اولین بار؛برگزاری همایش های مختلف از قبیل همایش شهرداران استان خراسان رضوی و…می توان نام برد.

در راستای پیگیری مطالبات مردمی جلسات متعدد با مسوولین کشوری و استانی در طول سال داشتیم؛دیدار با دکتر عین اللهی وزیر بهداشت که منجر به راه اندازی احداث  بیمارستان۱۶۰تختخوابی شهر تایباد شد؛دیدار با دکترجمالی نژادمعاون عمران و توسعه سازمان شهرداریها و سلیمی معاون وزیر که منجر به افزایش درجه شهرداری از ۷ به۸ بعد از ۲۰ سال و دریافت قیر و سهمیه ماشین آلات مورد نیاز شهرداری شد.همچنین با وزیر ورزش برای پیگیری امورات ورزشی شهر دیدار کردیم.دیدار با جعفری وزیرآب و فاضلاب شهری کشور برای پیگیری طرح اگو شهر تایباد انجام شد که قول مساعد مبنی بر اجرای پروژه گرفته شده است.

خدادادی با اشاره به اجرای ۶۰ المان و برنامه فرهنگی  در نوروز۱۴۰۲ عنوان نمود  که همه المان ها  با طراحی کارشناسان خبره شهرداری و حداقل هزینه ها اجرا شده است  که موجب نشاط اجتماعی و رضایت شهروندان با فرهنگ تایباد شده است؛ نورپردازی متفاوت خیابان های امام خمینی(ره)؛شهید رجائی و چندین خیابان دیگر و ؛رنگ آمیزی کلیه جداول و خط کشی کلیه خیابان ها نیز از اقدامات خوبی بود که چهره شهر تایباد را بسیار تغییر داد.

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code