خانه » تمامی مطالب » اخبار » اعضای شورای اسلامی شهر تایباد در بازدید میدانی از مرز دوغارون، بهره مندی مردم تایباد از منافع مرز، اشتغال افراد بومی و … را خواستار شدند.
اعضای شورای اسلامی شهر تایباد در بازدید میدانی از مرز دوغارون، بهره مندی مردم تایباد از منافع مرز، اشتغال افراد بومی و … را خواستار شدند.

اعضای شورای اسلامی شهر تایباد در بازدید میدانی از مرز دوغارون، بهره مندی مردم تایباد از منافع مرز، اشتغال افراد بومی و … را خواستار شدند.

به گزارش سایت خبری روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر تایباد، اعضای شورای اسلامی شهر تایباد در بازدید میدانی از اداره کل گمرک دوغارون، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، عملیات احداث موکب اداره اتباع و مهاجرین خارجی و بازارچه مرزی دوغارون، بر بهره مندی مردم از منافع و عایدات موجود در مرز، اشتغال افراد بومی و جویای کار، توزیع عادلانه خدمات و تسهیلات برای شهروندان تایبادی از مرز دوغارون و ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری تاکید نمودند.

در این بازدید اعضای شورای اسلامی شهر با اشاره به یک قرن قدمت گمرک دوغارون، بی نصیب بودن اهالی منطقه را از منافع و منابع این محل ظلم برشمردند و تصریح نمودند: با وجود چندین دستگاه اجرائی و خدماتی مستقر درمرز دوغارون، متاسفانه بزعم همراهی و همکاری اهالی شریف شهر و شهرستان تایباد با این مراکز، اهالی منطقه هنوز آنگونه که مستحق استفاده از تسهیلات و خدمات این مرز بوده و می باشند، سودی نبردند.

اعضای شورای شهر استفاده از نیروهای بومی و جویای کار در مرز دوغارون بالاخص در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون که عده ای از شهروندان در شرکتهای زیر مجموعه آن سهامدار هستند را طلب نموده و شفافیت در امور مالی، شیوه بکارگیری نیرو و ارائه گزارش عملکرد و  فعالیتهای منطقه ویژه اقتصادی دوغارون را خواستار شدند.

همچنین اعضای این نهاد مردمی تسهیل در واگذاری غرفه های عرضه کالا و محصولات،  برای افراد بومی و شرکتهای واجد شرایط و ایجاد بازار مشترک بین دوکشور همسایه در بازارچه مرزی دوغارون برای رونق اقتصادی و توسعه و پیشرفت منطقه را حائز اهمیت دانسته و اظهار داشتند: با توجه به اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و دینی بین دو کشور باید از این اشتراکات به عنوان  نقطه عطفی در ایجاد تعاملات بیشتر  بین طرفین بوده سود جست.

اعضای شورای اسلامی شهرتایباد تعیین و پرداخت قسمتی از درآمدهای دستگاه ها و ادارات مستقر در گمرک دوغارون برای شهرداری تایباد را درخواست نمودند و تاکید نمودند: شهر تایباد به عنوان پیشانی کشور جمهوری اسلامی ایران باید دارای چشم انداز و منظری درخور و شأن و جایگاه ملت شریف ایران و اهالی غیور تایباد باشد و با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی وسائط نقلیه و مسافرین خارجی از این مرز تردد می کنند، باید در راستای ارائه خدمات و تسهیلات مطلوب جهت جذب توریست و گردشگر که خود منبع درآمدی ارزنده محسوب می شود، همت گمارد.

ساماندهی وضعیت تردد وسائط نقلیه، رسیدگی به سیما و چهره منطقه مرزی دوغارون، ارائه خدمات مناسب و مطلوب به رانندگان و مسافرین، بهره گیری از نمادها و نشانه‌های آرمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در امور عمرانی و خدماتی و ترویج و اشاعه‌ فرهنگ اصیل و مقدس ایرانی اسلامی در امورات دستگاه ها، نهادها و ادارات مستقر در مرز دوغارون و … از دیگر مسائلی بود که اعضای شورای سلامی شهر تایباد در این بازدید به آن پرداختند.

اعضای شورای سلامی شهر تایباد در این بازدید میدانی آمادگی خود برای هر گونه همکاری و همراهی با واحدهای اداری وخدماتی مستقر در مرز دوغارون را اعلام نمودند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code