خانه » تمامی مطالب » اخبار » با کاشت گل‌های نوروزی شهر تایباد، حال و هوای بهار را بخود گرفت.
با کاشت گل‌های نوروزی شهر تایباد، حال و هوای بهار را بخود گرفت.

با کاشت گل‌های نوروزی شهر تایباد، حال و هوای بهار را بخود گرفت.

به گزارش سایت خبری روابط عمومی شهرداری تایباد، در آستانه نوروز و فرارسیدن سال ۱۴۰۰ شهردار دیار طیبات از فرش شدن فضاهای سبز، پارک‌ها، آیلند بلوارها و … امکان شهر از گلهای نوروزی خبر داد.

مهندس ایوب سیدالحسینی شهردار تایباد،  با تبریک پیشاپیش سال نو بیان داشت: در کنار کاشت گل و گیاهان فصلی و درختان جدید در پارک‌ها، آیلند بلوارها، فضاهای سبزشهر و … که از محل پرورش آنها در مخازن گلخانه های شهرداری، استفاده برای کاشت استفاده شده است، تعداد ۱۲۰۰۰ گل دیگر نیز برای کاشت در محل های مختلف، خریداری که امیدواریم مورد قبول همشهریان عزیز و ایجاد نشاط و شادابی در فضای شهرمان گردد.

شهردار تایباد ادامه داد: هر ساله قبل از فرارسیدن سال نو، عملیات هرس درختان، تسطیح فضاهای سبز، نظافت و برچیدن گل‌های به جا مانده از پاییز، محل هایی در نظر گرفته شده برای کشت گل و گیه جدید و افزایش سرانه فضای سبز نیر آماده و مهیا می‌گردد.

شهردارتایباد به استفاده از گیاهان و گلهای مناسب با آب و هوای خشک و بیابانی تایباد و نیاز کم به آب، برای کشت در سطح شهر، افزود: در حال حاضر قسمت عمده آبیاری فضاهای سبز شهری با آب غیر شرب انجام می شود که سعی در افزایش این مقدار داریم.

وی همچنین به سرانه فضاهای سبز شهری تایباد که پایدار ماندن رتبه نخست شهر در سرانه فضای سبز کشوری شهرداری تایباد خبر دارد و گفت: خوشبختانه با همراهی و همکاری مسئولین شهری و اعضای محترم شورای شهر، ضمن حفظ مقدار سرانه موجود فضای سبز  قصد افزایش  فضاهای سبز شهری نیز در حال انجام می باشد.

شهردار تایباد به احداث دو توت ستان واقع در حاشیه خیابان شهید آریامنش و  حاشیه میدان پیرهرات(ضلع جنوب غربی) در سال جاری خبر داد و افزود، امسال ضمن کاشت ۱۰هزار اصله نهال درخت توسط واحد فضای سبز شهرداری تایباد،  ۲۰هزار اصله نهال درخت بین شهروندان دوستدار طبیعت نیز توزیع گردیده است.

مهندس سیدالحسینی، درپایان ضمن درخواست از  شهروندان شریف تایبادی در حفظ و موظبت از فضاهای سبز شهری، آمادگی شهرداری برای اهدای نهال رایگان بین شهروندان در بهار را اعلام و گفت: همشهریان عزیز دوستدار طبیعت می‌توانند  جهت اخذ نهال رایگان همه روزه در ساعات اداری به اداره خدمات شهری، واحد فضای سبز واقع در خیابان دکتر شریعتی روبروی فرمانداری مراجعه نمایند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code