خانه » تمامی مطالب » اخبار » آئین گرامیداشت روز درختکاری با حضور مسئولین شهرستان تایباد برگزار شد.
آئین گرامیداشت روز درختکاری با حضور مسئولین شهرستان تایباد برگزار شد.

آئین گرامیداشت روز درختکاری با حضور مسئولین شهرستان تایباد برگزار شد.

به گزارش سایت خبری روابط عمومی شهرداری تایباد، آئین روز درختکاری با کاشت درخت در حاشیه میدان پیرهرات به عنوان دومین توت‌ستان قابل مصرف در سطح شهر تایباد با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، روحانیت معزز تشیع و تسنن، و مدیران و مسئولین دستگاه های اجرائی و خدماتی شهرستان، برگزار شد.

 مهندس ایوب سیدالحسینی، شهردار تایباد، با گرامیداشت این روز،  از توزیع ۲۰هزار اصله نهال درخت بین شهروندان شریف تایبادی خبر داد و گفت: حفظ منابع طبیعی مسئله ای فرهنگی است که با مشارکت عمومی محقق می شود.

وی بیان داشت: امسال ۱۰هزار اصله نهال درخت توسط واحد فضای سبز شهرداری تایباد کاشته شد که این مقدار ضمن تثبیت جایگاه شهر تایباد در مقام نخست سرانه فضای سبز کشوری، باعث افزایش سرانه فضای سبز شهر تایباد بر اساس جمعیت نیز می گردد.

شهردار تایباد به احداث دو منطقه توت‌ستان در سال جاری واقع در حاشیه خیابان شهید آریامنش و  حاشیه میدان پیرهرات(ضلع جنوب غربی) اشاره نمود و افزود: از آنجا که میون توت در منطقه ما در فصل تابستان مصرف زیادی دارد و بنا به استقبال همشهریان عزیز از احداث توت‌ستان اول، واحد فضای سبز شهرداری اقدام به احداث توت ستان دوم نمود که امید مورد استفاده عزیزان تایبادی قرار گیرد.

مهندس ایوب سیدالحسینی همچنین به استفاده حداکثری از مخازن گلخانه شهرداری برای کاشت گل و گیاهان فصلی در سطح شهر اشاره نمود و افزود: خوشبختانه در حال حاضر بیشتر گلها و گیاهان مورد استفاده در فضاهای سبز شهری، پارکها، آیلندهای وسط بلوارها و خیابانها از محل مخازن گلخانه های شهرداری تامین می شود که این مهم باعث کاهش و صرفه جوئی در  هزینه ها می گردد.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه مشکلاتی نظیر گرد و غبار، گرم شدن هوا و بسیاری از مشکلات دیگر با کاشت درخت بر طرف خواهد شد، ما باید از امروز به فکر آینده باشیم که با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

شهردار تایباد در پایان صحبتهای خود اظهار داشت: در گذشته نگاه به درختکاری بیشتر به دلیل ایجاد فضایی زیبا، نشاط و شادابی بود اما امروز جهان برای نفس کشیدن نیاز به درختکاری و توجه به منابع طبیعی و محیط زیست دارد که امد است با همراهی و همکاری شهروندان فهیم تایبادی در این حوزه همچون دیگر امور موفق و سربلند باشیم.

در این مراسم مهندس سیاح فرماندار شهرستان تایباد نیز با تبریک اعیاد ماه مبارک رجب با گرامیداشت روز درختکاری، از تلاش شهرداری تایباد در راستای توسعه فضای سبز شهری تقدیر و بیان داشت: در جهان امروز ضرورت نهادینه سازی فرهنگ کاشت درخت امری ضروری است که دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید تلاش بیشتری برای حفظ این میراث ارزشمند داشته باشند.

 

وی با تقدیر از فعالان این عرصه، حفظ منابع طبیعی را یک دغدغه ملی و همگانی خواند و افزود: کمبود منابع آب، فرسایش خاک، توسعه‌ شهرها و آلودگی‌های محیط زیست ایجاب می‌کند که با راه اندازی نهضت درختکاری به حفظ محیط زندگی خود کمک کنیم.

فرماندار تایباد توسعه فضاهای سبز شهری و ایجاد بوستان های جنگلی و شهری را نیاز جوامع بشری در عصر حاضر دانست و گفت: درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌سازد،  لذا از مسئولان و آحاد مردم انتظار داریم که به مسئله فضای سبز اهمیت بدهند و نگذارند که کشور و زندگی مردم از این نعمت بزرگ پروردگار محروم شود.

مولوی توکلی امام جمعه اهل سنت تایباد نیز در این مراسم با استناد آیات کلام مجید و احادیث بزرگان دین، کاشت درخت را سنتی حسنه و صدقه ی جاریه برای مسلمانان قلمداد نمود و گفت: همانگونه که کاشت درخت دارای اجر دنیوی و اخروی است، شکستن یک شاخه درخت به مانند شکستن بال فرشتگان است که این موضوع نشان از اهمیت درخت و درختکاری در دین مبین اسلام دارد.

امام جمعه هل سنت تایباد با تقدیر از تلاش های شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی، اظهار داشت: شهر تایباد در کنار پیشرفت های آبادانی و عمران و زیباسازی محیط شهر از فضای سبز مطلوبی برخوردار است، بطوری که در هر منطقه از تایباد، ما شاهد پارکهای سرسبز و  شاداب هستیم که این نشان از همت و کوشش عزیزان ما در مجموعه شهرداری تایباد را دارد.

شایان ذکر است در پایان حاضرین در مراسم هریک با کاشت یک نهال در محل توت ستان پیش بینی شده،  ۱۵ اسفند روز درخت و درختکاری را گرامی داشتند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code