خانه » تمامی مطالب » اخبار » مدیرکل امورشهری استانداری خراسان رضوی در دیدار با شهرداران شهرستان و اعضای شورای شهر تایباد بر تسریع رفع مشکلات این منطقه تاکید نمود.
مدیرکل امورشهری استانداری خراسان رضوی در دیدار با شهرداران شهرستان و اعضای شورای شهر تایباد بر تسریع رفع مشکلات این منطقه تاکید نمود.

مدیرکل امورشهری استانداری خراسان رضوی در دیدار با شهرداران شهرستان و اعضای شورای شهر تایباد بر تسریع رفع مشکلات این منطقه تاکید نمود.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری تایباد، در پی سفر مهندس خادم پیر مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری خراسان رضوی و برگزاری جلسه وی با شهرداران شهرداری های شهرهای تایباد، مشهدریزه و کاریز و اعضای شورای اسلامی شهر تایباد،  ظرفیتها و امکانات و همچنین مسایل و مشکلات هر شهر مطرح و بررسی مسائل مختلف عمرانی، سرمایه گذاری، زیباسازی و  بودجه ای شهر و شهرداری و ارائه راهکارهای رفع مشکلات حوزه های مختلف از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر شناخت مطلوب از وضعیت شهرستان تایباد و اقدامات شهردار ی های این منطقه و نیز وضعیت  فعالیتهای عمرانی، خدماتی، اداری و … شهرداری های شهرستان بر تسریع رفع مشکلات و پیگیری امورات مهم اداری و نیروی انسانی شهردارهای تایباد، کاریز و مشهدریزه تاکید شد.

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری خراسان رضوی همچنین به موقعیت جغرافیایی و پتانسیل ها و داشته های موجود در منطقه اشاره نمود و گفت: مطمئنا با وجود مدیران شهری بومی دلسوز و کارکنان مجرب شهرداری های شهرستان، کوتاهی در توسعه و پیشرفت شهرستان در تمامی حوزه ها تنها دلیلش عدم همکاری، هماهنگی و نیز  وجود بعضی قوانین دست و پاگیر دستگاه‌های اجرایی  است و بس.

 وی افزود: مطمئنا در صورت تفاهم و همکاری دستگاه های اجرایی با نهادهای مردمی همچون شهرداری که بیشترین بار خدمت رسانی و امور عمرانی و آبادانی شهر را به دوش داشته و دارند، تسریع پیشرفت و تسهیل امور خدمت رسانی به شهروندان را بالاخص در شهرهای مرزی همچون تایباد را شاهد خواهیم بود.

مهندس خادم پیر همچنین بیان داشت: خوشبختانه بزعم مشکلات اقتصادی موجود در کشور که نشات گرفته از تحریم های ظالمانه است، عملکرد شهرداریهای تایباد قابل ستایش و تحسین است و از هیچ کوششی در راستای انجام خدمت به مردم دیار تایباد دریغ نخواهیم ورزید.

مهندس ایوب سیدالحسینی، شهردار تایباد به عنوان میزبان این جلسه با عرض خیرمقدم به حضار در جلسه و مسئولین مهمان ارجمند استانی، در ابتدا با تبریک ایام الله دهه فجر و آغاز ماه رجب، از عملکرد آتش نشانان تایبادی و شهرستان های مجاور که با از خودگذشتگی و ایثار عملیات اطفای حریق و امداد و نجات مصدومان را به نحوی شایسته با موفقیت به پایان رساندند، خواستار رسیدگی و جلب توجه بیشتر مسئولین استانی و کشوری به منطقه را داشت و گفت: مرزبانان غیور تایبادی با حفظ و حراست از کیان ایران عزیر همواره در کلیه عرصه ها حضوری فعال داشته و خدمت به این مردم دارای اجری عظیم و خاص است. 

شهردار تایباد با اشاره به مرز دوغارون و اشتراکات بیشمار فرهنگی، اجتماعی و دینی بین دو کشور ایران و افغانستان، این محل را اقیانوسی بیکران برای خلق موقعیتهای مختلف اقتصادی و اشتغال جوانان منطقه داسنت و گفت: متاسفانه بزعم تحمل بیشترین مصائب مرزی از جمله همین آتش سوزی گمرک اسلام قلعه که هر آن احتمال گسترش آن بسوی مرز ایران بود، اهالی دیار تایباد، آگونه که شایسته و بایسته است از منافع این مرز بهره نبرده اند.

وی همچنین به وجود برخی قوانین دست و  پاگیر مورد تائید مدیر کل محترم امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی اشاره کرد و بیان داشت: با گسترش روز افزون جمعیت و بوجود آمدن نیازهای گوناگونی که این افزایش جمعیت خواستار آن می باشند، ارائه خدمات شهری و نیز توسعه عمران و آبادانی در گرو همکاری و تفاهم بیشتر دستگاههای اجرایی شهرستان خصوصا در تغییر کاربری زمین های مختلف به مسکونی است که این امر از مهمترین مشکلات اساسی شهرداری‌های ۳ شهر کاریز و مشهدریزه و تایباد است.

مهندس سیدالحسینی همچنین با تشکر از نگاه ویژه مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی، بهره مندی بیشتر شهرداریهای شهرستان از مرز و نیز همکاری بیشتر اداره منابع طبیعی و بنیاد مسکن در خصوص تغییر کاربری زمین های منطقه را خواسته برتر مسئولین شهری برشمرد.

شهردار تایباد منطقه را مستعد جذب گردشگر و توریست داخلی و خارجی برشمرد و گفت: با توجه به آثار باستانی و مناطق طبیعی بکر منطقه و نیز موقعیت بین المللی شهرستان که در تزانزیت کالا، تایباد و مرزدوغارون به عنوان کریدور اصلی شرق کشور شناخته می شود، با حمایت مسئولین ذیربط می توان در توسعه تجارت پررونق گردشگر و جذب توریست موفق عمل نمود و این امر منوط به همکاری و همراهی تمامی دستگاههای دولتی و بهره بری از توان بخش خصوصی هستیم.

شایان ذکر است در پایان این جلسه مهندس پیرخادم مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی به همراه مهندس ایوب سیدالحسینی شهردارتایباد و حاج محمد خدادادی نائب رئیس شورای شهر تایباد بصورت میدانی از وضعیت شهر و برخی واحدهای شهرداری بصورت ویژه بازدید به عمل آوردند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code