خانه » تمامی مطالب » اخبار » شهردار تایباد مطالبه گری را حق مردم و پاسخگویی را وظیفه مسئولان برشمرد.

شهردار تایباد مطالبه گری را حق مردم و پاسخگویی را وظیفه مسئولان برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری تایباد، مهندس ایوب سیدالحسینی، شهردار تایباد، با ابراز ناخرسندی از عدم مطالبه‌گری مناسب! شهروندان شریف تابیادی تاکید کرد: متاسفانه شهروندان فهیم تایبادی، در حوزه مطالبه گری عملکردی خوبی نداشته و این امر هر چند نشات گرفته از نجابت آنان است، اما عدم مطالبه گری می تواند از سرعت برخی پیشرفتها، توسعه و خدمات شهری و شهر نشینی بکاهد.

ایوب سیدالحسینی با بیان اینکه شهر مرزی تایباد با داشته‌ها و پتانسیل‌های زیاد مستحق داشتن امکانات، تجهیزات و بستر گوناگون در جهت اشتغال و رشد و توسعه عمران و آبادانی منطقه است، گفت: گاها عدم مطالبه گری باعث پایمال شدن حق و حقوقات شهروندی می شود که این امر از نظر شرعی نیز درست نمی باشد.

وی ادامه داد؛ بیشتر همشهریان عزیز تایبادی نوک پیکان درخواست های خود را بطرف شهرداری نشانه گرفته اند، حال آنکه این درخواستها در حوزه اختیارات شهرداری نبوده و شهرستانی که دارای ادارات و دستگاه های مختلف اجرائی است، باید به خواست مردم احترام و آنها را در مسیر قانونی اجابت نماید.

شهردار تایباد با اشاره به این نکته که فضای مجازی در بالا رفتن روحیه مطالبه‌گری شهروندان نقش به‌سزایی را ایفای کرده است، اظهار نمود: موضوع بی تفاوت نبودن و مطالبه گری آحاد مردم از مسئولین و زمامداران باید به یک فرهنگ و امری ضروری در جامعه تبدیل شود.

ایوب سیدالحسینی همچنین افزود: مطالبه‌گری از حقوق اولیه آحاد مردم جامعه است، اما اکثر مردم جامعه ما بالاخص همشهریان شریف تایبادی، به ‌دلایل مختلف از جمله نداشتن دغدغه حوزه اجتماعی، عدم اطلاع و شناخت کافی از حق و حقوق قانونی و اجتماعی خویش  و تاثیر آن بر زندگی و اجتماع و یا بیان اینکه: ((نمی‌دانیم و اطلاع نداریم کجا برویم و به چه کسی بگوییم)) از فرصتهای مهمی که برای آنها فراهم می‌شود، استفاده کافی را نبرده و این فرصت‌ها را هدر می دهند.

شهردار تایباد همچنین بیان داشت: البته نباید فراموش کرد که خواستن و مطالبه کردن، راه‌ها و روش‌هایی دارد که می‌بایست به درستی به آن پرداخته و از راهکار‌های قانونی (و نه فراتر از آن) برای مطالبه‌کردن بهره برد. مراجعه به دستگاه هایی که خواست مردم در حوزه اختیارات و وظایف آنان است و طی نمودن سلسله مراتب اداری هر چند شاید زمان بر باشد، امام می تواند در دست یافتن به نتیجه تاثیر بسزائی داشته باشد.

وی داشتن جامعه ای پویا را مستلزم وجود روحیه مطالبه‌گری در بین احاد افراد جامعه برشمرد و گفت: شهرداری به عنوان دستگاهی اجرائی مردم نهاد، همواره و از طرق مختلف جوابگوی خواست شهروندان گرامی بوده و گاها حتی در راستای رفع مشکلات شهروندان عزیز که در چارچوب وظایف شهرداری نیز نبوده، با رایزنی و یا ارائه مشاوره، بگونه ای مطلوب درصدد  برآورده ساختن خواست همشهریان عزیز بوده و انشالله خواهد بود.

مهندس ایوب سیدالحسینی شهردار تایباد، در پایان با اشاره به اینکه درب اتاق بنده و همکارانم همواره و همیشه بروی همشهریان عزیز باز بوده و در هر لحظه با افتخار حاضر به پاسخگویی به ولی نعمتان خود خواهیم بود، اظهار کرد: شماره تلفنهای ۴۵۵۲۲۲۶۵ ـ ۵۴۵۲۲۲۶۶ ـ ۵۴۵۲۲۲۶۷ و نیز سامانه پیامکی: ۳۰۰۰۲۲۶۵ و شماره تلفن رایگان ۱۳۷ بصورت شبانه روزی جهت برقراری ارتباط شهروندان گرامی با شهرداری فعال بوده و پایگاه اطلاع رسانی شهرداری نیز به آدرس: http://www.sh-taybad.ir/ ضمن ارائه اخبار و گزارشات این اداره مردم نهاد، پذیرای انتقادات و پیشنهادات سازنده شهروندان فرهیخته می باشد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code