خانه » تمامی مطالب » اخبار » نشست خبری شهردار و رئیس شورای شهر تایباد با اصحاب رسانه برگزار شد.
نشست خبری شهردار و رئیس شورای شهر تایباد با اصحاب رسانه برگزار شد.

نشست خبری شهردار و رئیس شورای شهر تایباد با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش سایت خبری روابط عمومی شهرداری تایباد، نشست خبری مهندس سیدالحسینی شهردار تایباد و دکتر طغانی ریاست شورای شهر تایباد بمناسبت روز خبرنگار در محل دفتر شهردار تایباد برگزار شد.

شهردار تایباد در این نشست با تبریک روز خبرنگار گفت: بدون تردید خبرنگاران تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند و در حال حاضر به عنوان وجدان بیدار گیتی و تصویرگر زمان خوب بحساب می آیند که این امر وظیفه آنان را در ادای رسالت خبرنگاری سنگین می نماید.

وی ماحصل کار خبرنگاران  را سلامت فرهنگی، فکری و پیشرفت و توسعه‌ی همه جانبه‌ی جوامع بشری برشمرد و بیان داشت: راستگوئی، صداقت و امانت در گفتار باید در بطن کار اصحاب رسانه نهادینه شود.

شهردار تایباد به اقدامات شهرداری در وضعیت بحرانی کنونی جامعه که انتشار و ابتلا به ویروس کرونا است اشاره نمود و در این خصوص گفت: شهرداری جدا از ضدعفونی و گندزدائی سطح شهر شامل: خیابانها و معابر، پارکها و بوستان‌ها، وسائط حمل و نقل عمومی، سرویس‌های بهداشتی و پایانه مسافربری، وسایل ورزشی و بازی کودکان در سطح شهر و امکان عمومی پرتردد مانند بازارها و مراکز بهداشتی و درمانی و حتی برخی ادارات و و همچنین انسداد راه ها از جمله مسیرهای وسائط حمل ونقل ترانزیت و جلوگیری از ورود آنها به شهر، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه کارکنان و کارگران، نصب بنر و استفاده از روشهای مختلف تبلیغاتی در راستای آگاهی و اطلاع رسانی خطر کرونا و در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس بوده و اقدام به خرید کیوسک مخصوص تست گیری بیماریهای عفونی از جمله کرونا به مبلغ ۹ میلیون تومان نموده است.

ایوب سیدالحسینی افزود: همچنین شهرداری با مصوبه شورا مبلغ ۲۰میلیون تومان به مجمع خیرین و سلامت شهرستان و ۱۰ میلیون تومان خرید ماسک و دستکش پرداخت نموده و در بحث نیروی انسانی نیز جهت ارائه خدمات نظافت و جمع آوری زباله های با مرکز بهداشت و سلامت شهرستان همکاری می‌کند که این مهم باعث شده تا کنون ۵۰ نفر از نیروهای شهرداری به بیماری کرونا مبتلا شوند.
شهردار تایباد ادامه داد: شهرداری تایباد در راستای کمک به مستاجرین اشهر نمود و گفت: به دلیل آسیب دیدن توان اقتصاد کسبه از شیوع کرونا، اجاره ۵۰۰ واحد صنفی که مستاجر شهرداری هستند؛ به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان در مدت دوماه کلا بخشیده شد.

 وی به اقدامات شهرداری در حوزه عمرانی نیز گفت: خوشبختانه به زعم وجود بحران کرونا کلیه اقدامات عمرانی و خدماتی  شهرداری طبق تقویم اجرائی و تدوین شده در اول سال در حال انجام بوده و می باشد.

شهردار تایباد به ساخت ۱۳۰۰مترمربع پیاده طبق استانداردهای روز دنیا در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری ۱۴۰۰۰ مترمربع از معابر خاکی شهر آسفالت شده و در کنار آن دیگر خیابان ها، کوچه ها و معابر شهر نیز روکش آسفالت و مرمت شده اند.

مهندس سیدالحسینی سرانه فضای سبز شهر تایباد را بر طبق جمعیت ۵۶هزار نفری شهر، ۲۱متر برای هر نفر بیان کرد و گفت: این آمار بیانگر این است که شهر تایباد در حال حاضر رتبه نخست فضای سبز کشوری را دارا می باشد و باید عنوان داشت که تقریبا بیشتر فضای سبز با آب غیر قابل شرب آبیاری می شوند.

شهردار تایباد همچنین به تولید روزانه  ۸۰ تن زباله در شهر تایباد اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه به علت عدم قرون بصرفه بودن، عملیات تفکیک در شهرهای کوچک توجیه اقتصادی ندارد و شهرداری تایباد نیز از این قاعده مستثنا نبوده و این امر در تایباد نیز انجام نمی‌گیرد.

دکتر زکریا طغانی رئیس شورای شهر تایباد نیز در این جلسه به اقدامات ارزنده شورا در پیگیری مسائل مهم شهری از جمله امور بهداشت و سلامت شهروندان و شهر پرداخت و بیان داشت: خوشبختانه با روی کار آمدن دکتر احسانی اقدامت مهم و مطلوبی در زمینه بهداشت و سلامت همشهریان عزیز انجام شده که تجهیز کلینک ویژه، حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در شهرستان، ارتقای تجهیزات و امکانات بیمارستان و … از جمله این امور است.

معاونت آموزش و پرورش تایباد همچنین به احداث بیمارستان جدید تایباد اشاره کرد و در این خصوص گفت: متاسفانه باوجود پیگیری‌های اعضای شورا و مشخص نمودن زمین مناسبی برای این ام، سنگ اندازی برخی از مسئولین باعث شده تا کنون موفق به دریافت مجوزهای لازم برای این امر نشویم و امید است با همکاری نماینده محترم و مسئولین استانی بتوانیم هر چه سریعتر اقدام به تحویل و احداث بیمارستان شویم.

رئیس شورای شهر تایباد، احداث پایانه مسافربری جدید شهر تایباد و اردوگاه را از دیگر پیگیری های مهم شورا برای رفاه و آسایش شهروندان برشمرد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه از خبرنگاران شهرستان با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code