خانه » تمامی مطالب » اخبار » ایام غم انگیز ۱۴ خرداد، و سالروز کاشتن بذر انقلاب در قیام۱۵ خرداد، نقشی مهم در تقویم ایران اسلامی دارند.

ایام غم انگیز ۱۴ خرداد، و سالروز کاشتن بذر انقلاب در قیام۱۵ خرداد، نقشی مهم در تقویم ایران اسلامی دارند.

 

پر پیداست که ۱۴ خرداد، سالروز ارتحال امام راحل و قیام خونین ۱۵ خرداد، نقطه عطفی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران محسوب می گردد،

نام انقلاب اسلامی ایران همواره با نام رهبرش امام خمینی(ره) عجین شده است. بزرگ مردی که تنها به پشتوانه ایمان و اعتقاد و آزادگی و به مدد محبت همیشه ماندگارش در دلهای ایرانیان، فصلی نو فراروی تاریخ ایران گشود.

 ۱۴ خرداد ماه یادآور غم جانکاه ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است. شخصیتی که در پرتو ایمان به خدا و با الهام از نهضت پربار حسینی  و اتحاد مردم و با مجاهدت‌ها و مبارزات خستگی‌ناپذیر توانست پرچم باشکوه حق و حقیقت را برافراشته نماید.

قیام خونین ۱۵ خرداد نیز نقطه عطفی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. روزی که جمعی از مردان و زنان انقلابی و ایثارگر جان خویش در طبق اخلاص نهاده و به تأسی از مولای خود حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و با نثار خون خود سند آزادگی و استقلال مردمان این مرز و بوم را امضاء کردند.

ملت بزرگ ایران ، تا همیشه ی تاریخ نام و یاد و سیره عملی امام خمینی را به خاطر خواهند داشت و ۱۵ خرداد که به تعبیر امام خمینی،  خون شهیدان ۱۵ خرداد ۴۲ بیمه کننده انقلاب و تضمین کننده حیات سبز و شکوهمند این نظام اسلامی و الهی بود، را گرامی داشته و هماره برای عزتمندی و سربلندی ایران و ایرانیان دست بر درگاه احدیت، دست به دعا می گیریم.

 

شهرداری   تایباد

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code