خانه » تمامی مطالب » اخبار » شهردار و رئیس شورای شهر تایباد از وضعیت مطلوب شهرتایباد در خصوص مقابله با ویروس کرونا خبر دادند.

شهردار و رئیس شورای شهر تایباد از وضعیت مطلوب شهرتایباد در خصوص مقابله با ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش سایت خبری شهرداری تایباد، دکتر زکریا طغانی، رئیس شورای شهر تایباد و مهندس ایوب سیدالحسینی، شهردار تایباد، از فعالیتها و وضعیت مطلوب شهر تایباد در خصوص مقابله با انتشار ویروس کرونا خبر دادند.

شهردار تایباد در ابتدا با تبریک سال نو، ضمن تقدیر از حضور صادقانه کادر درمان همه نقاط کشور و دنیا از جمله شهر تایباد، که در خط اول مبارزه با این ویروس خطرناک، هستند از پیشتازی شهرداری تایباد در جلوگیری از انتشار و انتقال این ویروس خبر داد.

مهندس ایوب سیدالحسینی، تشکیل  جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری تایباد برای مقابله با ویروس کرونا را از اولین اقدامات شهرداری در این خصوص برشمرد و گفت: با توجه به فراگیری تمامی کشورهای دنیا با اپیدمی ویروس کرونا، هر گونه اقدام در راستای پیشگیری از مبتلا شدن احتمالی حتی یک نفر به این ویروس دارای اهمیتی زیاد می باشد و لذا برنامه ریزی دقیق و تخصصی در جهت برخورد با این ویروس با مشورت گرفتن از متخصصین حوزه بهداشت و سلامت، اولویت مهم ما در این زمینه بود.

شهردار تایباد گندزدائی و ضدعفونی وسایل بازی کودک، تنظیف وسایل ورزشی، شستشوی خاص سطل های زباله سطح شهر، ضدعفونی غسالخانه و سردخانه و محیط اطراف، تعطیلی بازارهای عمومی نظیر جمعه بازار، ضدعفونی پایانه مسافربری و اماکن عمومی و ناوگان حمل ونقل شهری و برون شهری و … را از جمله اقدامات شهرداری تایباد در جهت مقابله با این ویروس عنوان کرد.

مهندس سید الحسینی در پایان با بیان اینکه در راستای حفظ سلامت عموم شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مجموعه شهرداری تایباد از هیچ کوششی دریغ نخواهد ورزید،  از عموم شهروندان عزیز تایبادی خواست تا ضمن رعایت نکات بهداشتی و عدم حضور در سطح شهر، همکاری لازم را با نیروهای شهرداری داشته باشند.

***********************************

دکتر طغانی رئیس شورای شهر تایباد نیز با تبریک مجدد سال نو، و با اشاره به پیگیری های شورای شهر تایباد و حضور در ستادهای مدیریت بحران شهرستان و شهرداری،حفظ سلامت و ایمنی شهر را از مهمترین وظایف شورای شهر و شهرداری در این برهه‌ی زمانی دانست و گفت: شهروندان عزیز تایبادی ایمان داشته باشند که حفظ سلامت شما عزیزان خط قرمز اعضای شورای شهر در این وضعیت می باشد.

وی موقعیت جغرافیایی شهر تایباد را خاص و حساس دانست و با یادآوری ترددهای ترانزیتی و گسترده انواع وسائط حمل و نقل سنگین و سبک در منطقه، نظارت و کنترل بر تردد تمامی رفت و آمدهای شهری و برون شهری با هماهنگی فرمانداری و نیروی انتظامی را ازجمله اولین اقدامات در مقابله با ویروس کرونا برشمرد.

رئیس شورای شهر تایباد، همراهی و همکاری با شهرداری تایباد در راستای ضدعفونی و گندزدائی تمامی سطح شهر و همکاری و نظارت بر عملکرد کادر درمان و بهداشت و سلامت را نیز از دیگر فعالیتهای شورای شهر در این راستا دانست و اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه انجام شده، تاکنون مورد خاصی در شهر تایباد گزارش نشده است.

زکریاطغانی همچنین به وجود برخی شایعات در سطح شهر تایباد پرداخت و بیان کرد: متاسفانه در زمان بروز این گونه رویدادها، شاهد بعضی شایعات هستیم که شفاف سازی در این خصوص بر عهده رسانه ها می باشد که امیدوارم مسئولین امر در این خصوص بموقع اقدام نمایند.

وی کشف دو محموله قاچاق وسایل بهداشتی در مرز گمرک دوغارون تایباد راتائید نمود و دراین خصوص بیان داشت: از آنجا که حفظ امنیت و سلامت کادر درمان در این زمان باید در اولویت نخست باشد، خوشبختانه با مساعدت فرمانداری، دادستانی، دادگستری و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان این محوله که شامل دستکش، مواد ضدعفونی، ماسک و … بود، در اختیار شبکه بهداشت و سلامت شهرستان قرار گرفت و محموله دوم نیز در حال طی کردن مراحل قضائی می باشد که با قول مساعد مسئولین ذیربط، مقرر شده تا کلیه این وسایل در سطح شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر طغانی همچنین به کمبود برخی اقلام بهداشتی مورد استفاده شهروندان از قبیل مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک و … دراین موقعیت حساس پرداخت و با اشاره به اینکه این امر در حوزه وظایف و اختیارات اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان است، تهیه و توزیع عادلانه این اقلام را خواستار شد.

رئیس شورای شهر تایباد حفظ خونسردی، رعایت نکات بهداشت فردی و گروهی و عدم حضور بیجا در سطح شهر را از سوی شهروندان خواستار شد و اظهار داشت: هرچند این ویروس خطرناک دارای قدرت انتقال سریع و در برخی موارد منجر به فوت برخی مبتلایان می شود، اما با رعایت نکات پیش پا افتاده از جمله شستشوی مداوم دستها با صابون و رعایت برخی نکات ساده بهداشتی می‌توان از انتشار آن جلوگیری و با قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، بزودی شاهد زندگی عادی دوباره همه‌ مردم دنیا از جمله ملت شریف ایران و اهالی متدین و صدیق دیار طیبات بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code