خانه » تمامی مطالب » اخبار » شهردار تایباد از ذخیره مطلوب گل وگیاه در گلخانه شهرداری جهت فضاهای سبز شهری خبر داد.
شهردار تایباد از ذخیره مطلوب گل وگیاه در گلخانه شهرداری جهت فضاهای سبز شهری خبر داد.

شهردار تایباد از ذخیره مطلوب گل وگیاه در گلخانه شهرداری جهت فضاهای سبز شهری خبر داد.

به گزارش سایت خبری شهرداری تایباد،دکتر مهرداد کریم زاده  شهردار تایباد، در بازدید از گلخانه شهرداری ، افزود سرانه فضای سبز تایباد۱۵/۵ مترمربع به ازای هر نفربوده که فراتر از استاندار می باشد، وی از ذخیره سازی مطلوب و کاشت گل و گیاهان موردنیاز فضاهای سبز شهری تایباد خبر داد.

شهردار تایباد ضمن اشاره به کاشت و  استفاده از گیاهان و گلهایی متنوع که متناسب با وضعیت آب و هوائی منطقه باشند، گفت: خوشبختانه به همت اداره  فضای سبز، طرح جداسازی شبکه آب شرب از غیر شرب به سرعت در حال اجرا در مناطق مختلف می باشد تا در مصرف آب صرفه جویی گردد.

دکتر کریم زاده خودکفائی شهرداری در تهیه گل و گیاه مورد استفاده در سطح شهر را باعث صرفه جوئی در هزینه ها برشمرد و افزود: استفاده از نیروهای مجرب و متعهد و نیز خبره در واحد فضای سبز باعث شده که ضمن نگهداری مطلوب از فضاهای سبز شهری بتوانیم به توسعه بیشتر این فضاها نیز بیاندیشیم.وی هدف از توجه و توسعه  فضاهای سبز شهری را ایجاد چشم اندازی زیبا و دلنشین و طراوت بخشیدن به محیط شهری برشمرد.

شهردار تایباد به آغاز کاشت گل و گیاهان در آستانه بهار اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن نوروز و بهار، اداره فضای سبز  اقدام به کشت گل و گیاهان مورد نیاز برای گل آرایی شهر در نوروز نموده است.

وی کمک و همراهی شهروندان فهیم تایبادی در حفظ و رسیدگی به فضاهای سبز شهری را از مهمترین عوامل موفقیت تایباد در توسعه فضای سبز شهری برشمرد و بیان داشت: شهر زیبا و بانشاط مستلزم وجود شهروندانی فهیم و آگاه است که خوشبختانه شهرتایباد در این مهم غنی بوده و می باشد.

مهندس علی نقشبندی رئیس فضاهای سبز شهرداری تایباد نیز از هرس ، سم پاشی و آفت زدایی درختان و گیاهان قبل از فصل بهار خبرداد و اظهار داشت:بعد از راه اندازی مجدد گلخانه در سال جاری خوشبختانه بالغ بر۵۰ گونه گل و درخت مورد نیاز شهرداری به نحو مطلوب در حال کاشت و نگهداری می باشد که می تواند منبع خوبی از گل و گیاه برای استفاده در شهر باشد.

نقشبندی همچنین از آمادگی شهرداری برای کاشت گیاهان و درختان متناسب با فضا و آب و هوای شهر تایباد در اقصی نقاط شهر و به درخواست هشمهریان تایبادی نیز خبر داد وگفت: استفاده از گل و گیاهانی که سریع‌الرشد و کم‌آب باشند، از اولویتهای مهم در فضای سبز شهری تایباد است.

روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر تایباد

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code