خانه » تمامی مطالب » اخبار » تاکید بر اهمیت جایگاه تایباد در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر تایباد با مدیرکل اموراتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی ….
تاکید بر اهمیت جایگاه تایباد در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر تایباد با مدیرکل اموراتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی ….

تاکید بر اهمیت جایگاه تایباد در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر تایباد با مدیرکل اموراتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی ….

به گزارش سایت خبری شهرداری تایباد محمد تقی هاشمی مدیرکل اموراتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی باحضور در شهرستان مرزی تایباد با مهندس ایوب سیدالحسینی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تایباد ، دیدار و گفتگو نمود.

در این نشست که در شهرداری تایباد برگزار شد، وی باتقدیر از عملکرد شهرداری تایباد در خصوص ارائه شده از سوی شهرداری تایباد جهت پذیرائی و انجام امور اداری مهاجرین افاغنه کهاز مرز دوغارون وارد خاک ایران شده و یا از کشور ایران خارج می گردند، نزدیک شدن شهر تایباد به یک شهر بین اللملی را ضروری برشمرد.

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی اقدامات ارزنده شهرداریتایباد رد پذیرائی از زائرین اربعین حسینی که از کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون وارد ایران و سپس عازم کشور عراق می شوند، این عمل خداپسندانه را مورد تقدیر قرار داد.

مهندس ایوب سیدالحسینی، شهردار تایباد نیز بااشاره به اهمیت مرز دوغارون این مرز را  پل ارتباطی ایران با سایر کشورهای آسیای میانه برشمرد که نقش به‌سزایی در اقتصاد و تعاملات بازرگانی بین ایران و افغانستان دارد.

وی افزود: این معبر زمینی رسمی با دارا بودن ظرفیت‌های موجود بهترین گذرگاه برای خروج اتباعی است که در خراسان رضوی و استان‌های همجوار آن سکونت دارند و روزانه حدود ۱۵۰۰ تبعه خارجی از این مرز تردد می نمایند و شایسته است مسئولین محترم استانی وکشوری با نگاهی ویژه یه این منطقه در راستای فراهم ساختن شهر تایباد به یک شهر ترانزیتی و بین المللی همت گمارند.

شهردرا تایباد با تاکید بر اشتراکات زیاد بین مردم کشور افغانستان با ملت ایران و بالاخص شهروندان شریف تایبادی، بهره مندی یبشتر از این موقعیت در راستای منافع دوجانبه را خواستار شد و گفت: متاسفانه مردم شهر تایباد بزعم پذیرائی سالیان سال از برادران و خواهران افاغنه خود، سهمی بسیار اندکی از حضو راین عزیزان در کشور ایران دارند و ضروری است در  این خصوص اقدامات شایسته صورت پذیرد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code