خانه » تمامی مطالب » اخبار » آش نذری فراگیران فرهنگسرای مولانا در پایان کلاسهای ترم تابستان۹۸ ـ تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.
آش نذری فراگیران فرهنگسرای مولانا در پایان کلاسهای ترم تابستان۹۸ ـ تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

آش نذری فراگیران فرهنگسرای مولانا در پایان کلاسهای ترم تابستان۹۸ ـ تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش سایت خبری شهرداری تایباد، به روال پایان هر دوره ازکلاس های فرهنگسرای مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی( رح) وابسبته به شهرداری تایباد، بشکرانه علم اندوزی همشهریان عزیز، آش نذری تهیه و بین نیازمندان توزیع می گردد.

ایوب حسینی شهردار تایباد، با بیان اینکه نفس هدف از تاسیس فرهنگسراها، در خود این واژه نهفته است، ارتقای سطح فرهنگ شهر نشینی و علم اندوزی همشهریان عزیز در رشته های مختلف فرهنگی، هنری و آموزش مهارتهای زندگی، می باشد که بحمدالله طی چند سال اخیر اتفاقات مهمی دراین راستا در محل فرهنگسرای مولانا محقق گردیده است.

 

شهردارتایباد آمار دانش آموزانی که در ایام تابستان در فرهنگسرای مولانا در کلاسها و کارگاه های منختلف این محل برگزار گردید را حدود ۴۰۰ نفر اعلام کرد که این افراد در کلاسهای  مختلف فرهنگی،هنری و آموزشی شامل: نقاشـی ـ خطاطی ـ کاردستی ـ قصه خوانی ـ زبـان ـ بازی‌های بومی و محلی و مهارت‌های زندگی ویژه  بانوان شامل: طرح اجتماع محورـ شیرینی پزی ـ خیاطی ـ بافتنی ـ سنجـاق دوزی ـ نمـددوزی و …. حضور یافته و با برگزاری اردو تفریحی آموزشی، این کلاسهای باتمام می‌رسد.

مهندس ایوب سیدالحسینی یکی دیگر از برنامه های مثبت در فرهنگسرای مولانا کمک به دانش آموزان نیازمندان در امر تحصیل برشمرد و اظهار نمود: فراگیرانی که در کارگاه ها و برنامه های فرهنگسرا شرکت کرده و از توان مالی کمی برخوردار هستند، در زمان تحصیل از مساعدت و کمکهای این محل برخوردار می گردند .

وی همچنین به آموزش و اشتغال زنان بی‌سرپرست خانوار اشاره کرد و بیان داشت: این افراد بعد از آموزش در رشته خیاطی و اخذ وام اقدام به تهیه چرخ خیاطی و ملزومات آن نموده و به اشتغال مبادرت می ورزند که خود این امر شایسته می تواند در جلوگیری از بسیاری معضلات شهری موثر واقع گردد.

شهردارتایباد همچنین به ارتقای کتابخانه مشارکتی مولانا بعد از سه سال فعالیت موفقیت کتابخانه عمومی اشاره نمود و افزود:  در حال حاضر کتابخانه مولانا واقع در فرهنگسرای موالان به عنوان ۲۱۲همین کتابخانه عمومی استان محسوب می شود که با حضور مدیران ارشد استانی و شهرستانی در تیرماه سال جاری به بهره برداری رسید و عضویت کلیه همشهریان عزیز در این کتابخانه بصورت رایگان می باشد.

ایوب سیدالحسینی با تقدیر از زحمات مجموعه فرهنگسرای مولانا، از برگزاری کارگاه ها و کلاسهای آموزشی شهرسالم شهروند سالم در طی چند هفته اخیر خبر داد و گفت: با توجه به گسترش فضای شهری، افزایش جمعیت و نیز نیاز مشارکت مردم در امورات شهرنشینی، برگزاری این کلاسها که یصورت عمومی و کارگاهی برگزار می شود،  میتواند نقش بازوئی توانمند برای شهرداری در ساختن شهری ایمن و بانشاط ایفا نماید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code