خانه » تمامی مطالب » اخبار » باهمت شهرداری تایباد،۲۱۲همین کتابخانه استان در فرهنگسرای مولانازین الدین ابوبکرتایبادی راه اندازی گردید.
باهمت شهرداری تایباد،۲۱۲همین کتابخانه استان در فرهنگسرای مولانازین الدین ابوبکرتایبادی راه اندازی گردید.

باهمت شهرداری تایباد،۲۱۲همین کتابخانه استان در فرهنگسرای مولانازین الدین ابوبکرتایبادی راه اندازی گردید.

 

به گزارش سایت خبری شهرداری تایباد، به همت مهندس ایوب سیدالحسینی شهردار تایباد، اعضای محترم شورای اسلامی شهر و مسئولین اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و فرهنگسرای مولانا، کتابخانه عمومی مولانا در محل فرهنگسرای مولانا زین الدین ابوبکرتایبادی(رح) ، راه‌اندازی گردید.

در این مراسم که باحضور جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تایباد، باخرز و تربت جام در مجلس شورای اسلامی؛ شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تایباد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ محسن سیاح، سرپرست فرمانداری شهرستان تایباد، بخشدار مرکزی شهرستان، امام جمعه اهل سنت و دیگر مدعوین برگزار شد، مهندس سیدالحسینی گفت:  خرسندیم که شهردای تایباد توانسته  قسمت عمده ای از فعالیت های و برنامه های فرهنگی و هنری شهر و شهرستان تایباد را حمایت و یا برگزار نماید.

شهردارتایباد برگزاری کلاسهای فرهنگی و هنری و آموزشی فعال درمحل فرهنگسرا که باهمکاری اداراتی همچون مرکز فنی و حرفه ای شهید عباسیان، اداره ارشاد، اداره کتابخانه های عمومی، آموزش و پروش میراث فرهنگی و … برگزار می گردد را مورد اشاره قرار داد و گفت: اشتغال تنی چند از بانوان سرپرست خانوار که دراین محل آموزش های لازم را برای ورود به بازار کار دیده اند و در حال جاضر مشغول بکار هستند، در کنرا برگزاری کلاسهای مختلف فرهنگی هنری و آموزشی از مهمترین کارهای انجام شده در این محل می باشد.

وی به اصل وقف زمین فرهنگسرای مولانا که جهت کتابخانه و فعالیتهای فرهنگی و هنری از طرفین خیرین گرانقدر تایبادی آقایان کریمدادی و استاد علمی واگذار گردیده اشاره نمو.د و گفت: بحمدالله باهمراهی و کمک اداره کتابخانه های عمومی و مسئولین استانی مدت ۴سال است که کتابخانه مشارکتی مولانا آغاز بکار نموده و در این مدت توانسه قسمت عمده ای از نیاز اهالی کتاب و مطالعه را فراهم آورد و با توجه به کارنامه آن و نیز لطف مسئولین محترم استانی و تلاش اداره کتابخانه های عمومی، با عنایت اعضای محترم شورای شهر، این محل از تیرماه امسال به مدت ۲۰ سال به عنوان کتابخانه ای عمومی به این اداره واگذار گردیده است.

شهردار تایباد با تاکید بر اینکه کلاس های دیگر فرهنگسرا که درگذشته فعال بوده، همچنان دایر بوده و هیچ خللی در آن وارد نشده، گفت: سعی داریم تا در خصوص افزایش بنا در این محل اقداماتی را بانجام رسانیم تا بتوانیم از افراد بیشتری از فراگیران به کلاس های فرهنگی و هنری و آموزشی در این محل میزبانی نمائیم.

مهندس سیدالحسینی به بازتاب راه اندازی این کتابخانه در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری تایباد، در راه اندازی این محل هیچ هزینه ای را بعهده نداشته و هزینه۸۰ میلیون تومانی تجهیز و راه اندازی این پروژه از محل اعتبارات اداره کتابخانه های استان و شهرستان تحقق یافته است.

در این مراسم حجت الاسلام سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، نیز با تبریک ایام دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه(ع) گفت: تلاش می کنیم با محوریت کتاب و کتابخوانی و مطالعه، در مسیر گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در جریان سیل اخیر وقتی در اوج مشکلات و ناامیدی و غم و یأس، کاروان کتابخانه های عمومی با هدف برگزاری برنامه های فرهنگی به میان مردم سیل زده رفت، موجی از امید و نشاط و سرزندگی در بین مردم به ویژه کودکان و نو جوانان ایجاد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی از همه مسئولان خواست در راستای استمرار اتفاقات خوب فرهنگی تلاش کنند.

حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که امروز در حوزه کتاب و کتابخوانی با رقیبی جدی، یعنی فضای مجازی مواجه هستیم که می توانیم از این رقیب جدی رفیقی خوب بسازیم و  آن را به فرصتی برای معرفی کتاب تبدیل کنیم.

محسن سیاح، سرپرست فرمانداری تایباد نیز در این مراسم از توجه و همت مسئولان به زیرساختاهای فرهنگی تقدیر کرد و گفت: کتابخانه، حافظه تاریخی مردم بوده و بستری برای انتقال فرهنگ و تمدن به نسل های آینده محسوب می‌شود.

سیاح ادامه داد: باید برای این حافظه تاریخی و آگاهی بخشی درست به نسل های آینده برنامه ریزی داشته باشیم و سرمایه گذاری روی کودکان آینده ساز اجتماع، بهترین راه برای ارتقای میزان مطالعه است؛ در کتابخانه عمومی مولانا با تعبیه بخش زیبای کودک به این مهم توجه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به جنگ نرمی که در فضای مجازی توسط دشمنان ایجاد شده است، احداث اماکن فرهنگی همچون کتابخانه بهترین فرصت برای بالا بردن سطح آگاهی مردم جهت مقابله با جهل و نادانی است.

فرماندار تایباد نیز با تقدیر از فعالیتهای شهرداری تایباد در امر توسعه عمران و آبادانی شهرتایباد، توجه به حوزه فرهنگ و هنر درمقابله با غول تهاجم فرهنگی را در عصر حاضر  لازم و ضروری دانست .

دکتر رحیمی نماینده مردم شهرستان های تایباد، جام و باخرز در مجلس نیز طی سخنانی از سرانه پایین مطالعه در کشور گلایه کرد و گفت: هر اقدامی در جهت اعتلای فرهنگ مطالعه و ترویج کتاب و کتابخوانی ارزشمند است.

جلیل رحیمی جهان آبادی ادامه داد: افتتاح این کتابخانه باید دید مردم را نسبت به مطالعه تغییر دهد و بهتر است به کتابخوانی با دید یک عمل خیر نگاه کنیم و آنرا انتشار دهیم.

رحیمی ادامه داد: وضعیت ما به نسبت بسیاری از کشورهای همسایه در میزان اقبال عمومی به کتاب و کتابخوانی و چاپ و نشر کتاب و روزنامه، تعداد دانشجویان مراکز آموزش عالی و زنان تحصیل کرده بهتر است.

وی افتتاح کتابخانه را یک اقدام ارزشمند فرهنگی دانست و ادامه داد: امروز در جلسات مرتبط با کتاب و کتابخوانی تصمیمات خوبی گرفته شد.

شایان ذکر است،کتابخانه عمومی مولانا نیز با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریالی در زیربنای ۱۳۰ مترمربع و زمینی به مساحت ۶۵۰ مترمربع،  پنجمین کتابخانه عمومی نهادی تایباد محسوب می شود.

کتابخانه عمومی مولانا پیش از این به صورت کتابخانه عمومی مشارکتی به ارائه خدمات می پرداخت.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code