خانه » تمامی مطالب » اخبار » فرارسیدن ۱۴تیرماه، روز شهرداری ها و دهیاری‌ها گرامی باد.

فرارسیدن ۱۴تیرماه، روز شهرداری ها و دهیاری‌ها گرامی باد.

نامگذاری چهاردهم تیرماه به عنوان روز شهرداری و دهیاری، مهمترین سیاستگذاری برای ایجاد توسعه پایدار در مناطق شهری و روستایی است.

لذا شایسته است در ابتدا فرارسیدن ۱۴ تیرماه روز  شهرداری و دهیاری  را گرامی داشته و از خدمات شبانه روزی شهرداران و دهیاران و کارکنان شهرداریها و دهیاری‌های پرتلاش سراسر کشور صمیمانه قدردانی نماییم.

آسایش، امنیت، سلامت روانی و اجتماعی، نهادینه‌سازی فرهنگ مشارکتی و رضایتمندی شهروندان و دستیابی به شاخصه‌های یک جامعه سالم، زیبا، توسعه یافته و پویا، نیازمند تلاش‌، همیت و اراده جدی، تمامی مدیران و مسئولان بویژه تلاشگران عرصه مدیریت شهری و روستائی است که با برنامه‌ریزی‌های علمی و اجرای آنها، مسیر توسعه همه جانبه شهر را هموار و فضایی مطلوب را برای زندگی شهروندان فراهم کنند.

مدیریت شهری و روستائی به دلیل اثرگذاری مستقیم و غیرمستقیم بر پیکره حیات اجتماعی نقشی تعیین کننده در تداوم پایداری و توسعه یافتگی زندگی شهری و روستائی دارد.

از اینروی شهرداری‌ها نیازمند بهره‌مندی از تمام توان خود و ایجاد ظرفیت‌های مناسب برای اداره موفق شهرها، ارتقای شاخص های شهر و شهروندی، قوانین و مقررات روزآمد، ماشین‌آلات و تجهیزات جدید، ارتقای سطح ایمنی، تردد آسان، تحقق شهرداری الکترونیک، شناسایی درآمدهای پایدار، نیروی انسانی متعهد و متخصص، مشارکت مطلوب شهروندان در برنامه‌های شهرداری و … هستند.

بی‌تردید روستاها نیز به عنوان یک نهاد زیستی اصیل و ریشه دار به دلیل گسترش ارتباطات از این تغییرات مصون نبوده و آگاهی رهبران فکری، نخبگان، فعالان و پیشروان این نهاد دیرپا نتیجه‌ای جز احساس و ضرورت نیاز به تغییر در شیوه‌های قدیمی اداره روستاها نداشته است.

شهرداری ها و دهیاری ها به عنوان یک نهاد عمومی با ساختار خدماتی و اجرایی مبتنی بر مشارکت مردم، همواره مورد توجه بوده و برای دست یابی به شاخصه های شهر و روستای توسعه یافته و پویا نیازمند عزم و اراده جدی تمامی تلاشگران این عرصه است که با برنامه ریزی علمی، مسیر توسعه همه جانبه را هموار و فضایی مطلوب را برای مردم فراهم کنند.

بی تردید در فرایند مردم سالاری ، کارآمد سازی شهرداری ها و دهیاری ها موجب کیفیت بخشی به خدمات شهری و روستایی شده و همانند پلی کوچک شهروندان را به شهرداری ها و دهیاری ها متصل کرده و موجب توسعه پایدار در مناطق شهری و روستایی می شود.

لذا شایسته است ساکنین جوامع شهری و روستائی دوشادوش دست اندرکاران دهیاری و شهرداریها برای فراهم ساختن محل سکونتی ایمن، بانشاط، باطراوت و پویا همت گمارند و در سرنوشت آینده زندگی خود بیش از پیش سهیم باشند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code