خانه » تمامی مطالب » اخبار » شهردارتایباد: عدم اطلاع کافی از قانون و مقررات ساخت و ساز، از علل مهم افزایش نرخ اخذ پروانه ساختمانی است.

شهردارتایباد: عدم اطلاع کافی از قانون و مقررات ساخت و ساز، از علل مهم افزایش نرخ اخذ پروانه ساختمانی است.

 

 

به گزارش سایت خبری شهرداری تایباد، در پی مراجعات گسترده شهروندان عزیز تایبادی و متقاضیان اخذ پروانه ساختمانی به شهرداری در خصوص تخفیف و تقسیط هزینه های این مهم، مهندس ایوب سیدالحسینی شهردار تایباد، دراین بارهنکاتی را مطرح نمودکه در صورت رعایت آن می تواند برای مراجعین فواید بسیار ارزشمندی را در پی داشته باشد.

شهردار تایباد در مرحله اول، عدم اطلاع کافی از قانون ومقررات را مهمترین عاملی برشمرد که موجب افزایش هزینه های اخذ پروانه ساختمانی می گردد و درخواست  نمود تا عزیزانی که قصد خرید زمین و ساخت و ساز دارند، قبل از انجام هر کاری، با مراجعه به شهرداری از وضعیت زمین و نوع ساخت و دیگر مسائل مربوط به آن اطلاع کافی کسب نمایند.

وی با بیان اینکه در زمان عقد قرارداد خریدار می بایست بادقت مفاد قرارداد را مطالعه و بعد امضا کند، اظهار داشت: نوع کاربری زمین مهمترین نکته ای است که خریداران باید به آن دقت کنند چرا که جهت تبدیل وضعیت زمین ها برای استفاده مسکونی هزینه های زیادی در برداد و اغلب زیمن هایتایباد که از قدیم الایام کاربری زراعی داشته اند، هنوز تبدیل وضعیت نشده اند.

مهندس سیدالحسینی ادامه داد: متاسفانه فروشنده ای که قصد دارد از یک قطعه زمین ۲۰۰۰ متری مقدار ۲۰۰ متر آن را بفروشد در قولنامه عنوان می کند که هزینه های های شهرداری به عهده خریدار می باشد و خریدار بدون اطلاع کافی از نوع کاربری و مقدار عقب نشینی و بدهی‌های قبلی ندانسته باید هزینه هائی را پرداخت کنند که قانونا بعهده وی نمی باشد.

شهردارتایباد ساخت خلاف وضعیت را نیز از دیگر مواردی ذکر کرد که عامل افزایش هزینه های اخذ پروانه ساختمانی است.

وی دراین باره اظهار نمود: تمامی نقشه های نوع ساخت ساز، متراژ کوچه ها و خیابانها، نوع کاربری زمین‌ها شامل منطقه مسکونی، تجاری، مذهبی، آموزشی و … و درنهایت تمام عملیات های ساخت و ساز مناطق مسکونی بر اساس قانون و  مقررات کشوری مصوب در وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت کشور و بنیاد مسکن است و شهرداری به عنوان متولی شهرها در ساخت و سازها می باشد.

تعیین موقعیت حیاط در نقشه ساختمان و زیربنا و نوع شمالی جنوبی ساختن منازل، باید طبق نظر کارشناسان متخصص شهرداری و نقشه شهر باشد و عدم رعایت این موضوع باعث میشود که مالک از سوی شهرداری جریمه و مجبور به پرداخت هزینه های زیادی گردد که این امر هم درافزایش نرخ  اخذ پروانه ساختمانی موثر می باشد.

شهردار تایباد با گلایه از برخی شهروندان که این عقیده را دارند، اول بسازیم بعد پروانه بگیریم چرا که جریمه کمتر از مبالغ اخذ پروانه می باشد، گفت: ایمان دارم اگر هر کدام از شهروندان و عزیزانی که قصد ساخت و ساز طبق قوانین ومقررات آن را بانجام رسانند، هزینه های تمام شده برای آنها در پروانه ساختمانی برای ۱۵۰ متر زمین زیر یک میلیون تومان باشد و درصدی بسیار پایین تری از زمانی باشد که خلاف مقررات ساخته و مستوجب جریمه گردد.

 ایوب سیدالحسینی به نوع پرداخت هزینه های  اخذ پروانه ساختمان نیز اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر در بین کل شهردرایهای کشور، شهرداری تایباد دارای پایین ترین نرخ می باشد، حتی نسبت به کاریز و مشهدریزه شهرستان خودمان و از طرفی استانداری ما را موظف نموده که برای تقسیط کردن این هزینه ها نهایتا پرداخت در ۴ قسط صورت پذیرد ولی ما برای کمک به عزیزانی که برای پروانه ساختمانی به شهرداری مراجعه می کنند، بعضا تا ۳۶ قسط و تا سه سال فرصت می دهد.

مهندس سیدالحسینی در پایان به عنوان یک تایبادی از همشهریان فهیم، شریف و متدین تایبادی خود درخواست نمود که برای هر گونه ساخت و ساز، خرید و فروش ملک و یا دیگری مواردی که در حوزه سهری و شهرنشینی می باشد، قبل از هر کاری از شهرداری استعلام و مشورت بگیرند تا انشالله مشکلی در آینده برای این عزیزان در این حوزه روی ندهد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code